Tervezés, tervezés, tervezés…

Megosztás

Ahogyan egy költözés vagy lakásfelújítás alkalmával is az egyik legfontosabb teendő a folyamat megtervezése, úgy nincs ez másként a tanfolyamok, képzések esetében sem.

Mit is tervezünk egy képzés esetében?

  • Mennyi az annyi? – a rendelkezésre álló pénzügyi keret megtervezése.
  • Ki, hol és mikor?
    • Melyik szakmai területnek, illetve mely kollégáknak van szüksége az elkövetkező időszakban szakmai továbbképzésre?
    • Melyik oktatási partnerrel dolgozzunk együtt?
    • Hogyan lehet úgy ütemezni az egyes képzéseket, hogy azok ne ütközzenek egymással, mégis legyen meg a fontossági sorrend?
  • Mi történik, ha időközben bármi változik, elmarad vagy csúszik a képzés, változik a fókusz, céges pénzügyi vagy egyéb problémák lépnek fel, kilép a kolléga, változik a képzések szervezéséért felelős munkatárs személye…

Bár mindenre nem lehet előre felkészülni, mégis elengedhetetlen, hogy gondosan megtervezzük a teljes folyamatot és bízzunk abban, hogy sikeres lesz a megvalósítás.

Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy tervezhetünk bármilyen előrelátóan is, az élet néha olyan akadályokat gördíthet elénk, amelyek miatt csúszik vagy meghiúsul egy-egy folyamat. Ez elkerülhetetlen, azonban ha van alternatíva, azaz „B” esetleg „C” tervünk is, minimalizálhatjuk a csúszást és teljesíthetővé válik a terv a nehézségek ellenére is.

Hogyan jön ez a képzések megtervezéséhez?
Általában a cégek egy adott üzleti évre előre tervezik meg a munkatársak által igényelt képzéseket, illetve, amelyek szakmailag létfontosságúak. Azonban a tervezés akkor vehető – majdnem – biztosra, amennyiben céges, zárt képzéseket tervezünk.
Mi történik akkor, ha nem egy teljes csoportról, hanem csupán 1-3 érintett munkatárs képzéséről van szó, akiknek nyílt képzési időpontokat keresünk? Sok utánajárást igényel, hogy megtaláljuk a megfelelő képzést és ha ez sikerül, előfordulhat, hogy az előzetesen meghirdetett időpontban nem indul a képzés elegendő jelentkező hiányában. Tapasztalatból írom, hogy ez sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hiszen a cégek sok esetben alacsonyabb létszámmal gazdálkodnak és kevesebb a képzésekre fordítható keretösszeg is.

Mi a megoldás?
Olyan szakmai kapcsolatot érdemes kiépíteni az oktatási szolgáltatóval, aki segít eligazodni a képzések között és adott esetben a képzések ütemezésének terhét is leveszi a vállunkról. Ez természetesen nagyfokú bizalmat igényel, azonban teljes mértékben megtérül. Miért? Mert amennyiben az előzetes képzési tervet megosztjuk az oktatási szolgáltatóval, akihez más vállalatoktól is beérkeznek hasonló képzési tervek, sokkal könnyebben és – nem mellesleg – gazdaságosabban lesz képes megszervezni a képzéseket, ráadásul az érintett kolléga sem fog lemaradni a képzésről, csak mert nem a megfelelő szolgáltatóhoz fordult.

Az IQSOFT-nál arra törekszünk, hogy a fenti tervezésben a hozzánk forduló ügyfeleink segítségére legyünk.
Bízza ránk a tervezést, bízzon a szakértelmünkben!

Várjuk érdeklődését, megkeresését!

Bakai Gyöngyvér
Microsoft, Agilis és Apple képzések
tanfolyam@iqedu.hu
bakai.gyongyver@iqedu.hu
+36 30 378 6946

Hasonló blogok

Blogok amik még érdekelhetnek

Tantermi oktatás vs online oktatás

Újra várjuk Önöket az Önöknek kialakított tantermeinkben, és munkatársaimmal együtt bízunk benne, hogy személyesen is egyre többször tudunk majd találkozni

Miért érdemes ITIL®-t tanulni?

Oktatásszervezőnk tapasztalatai a tanfolyamról Amikor 2023 augusztusában az IQSoft Oktatóközponthoz kerültem, azt sem tudtam, hogy az ITIL®-t eszik-e vagy isszák.