Események betöltése

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value with exam

Időtartam: 4 nap

2026. ápr. 07. 09:00 - 2026. ápr. 10. 17:00
490.000 Ft + ÁFA / Fő

490000 Ft + ÁFA

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value hivatalos tanfolyam és vizsga logó

Az ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) egy 4 napos, haladó szintű specialist képzés, amely az értékteremtés teljes útjára fókuszál az IT-alapú szolgáltatások során.
A modul a szolgáltató és ügyfelei, felhasználói, partnerei és beszállítói közötti minden releváns egyeztetést és interakciót lefed, bemutatva, hogyan alakíthatók az igények kimutatható üzleti értékké.

A tanfolyam célja

A képzés célja, hogy az ITIL®-szakértők:

  • megértsék az értékteremtés megvalósulási útjait,
  • képesek legyenek az ügyféligényeket strukturált szolgáltatásokká formálni,
  • tudatosan kezeljék az érdekelt felekkel (stakeholderekkel) való kapcsolatokat,
  • mérhető és visszaigazolható szolgáltatásértéket hozzanak létre.

Fő témakörök

Az ITIL®4 DSV tanfolyam az alábbi kulcsterületeket fedi le:

  • SLA-k (Service Level Agreement) tervezése és kezelése
  • Többszállítós környezetek felügyelete
  • Kommunikáció és kapcsolatmenedzsment
  • Ügyfél- és felhasználói élmény (CX / UX) tervezése
  • Customer journey (ügyfélút) feltérképezése és optimalizálása

A modul bemutatja azokat a technikákat és módszereket, amelyekkel javítható az érdekelt felek elégedettsége – ami napjaink versenypiaci környezetében az üzleti siker alapfeltétele.

Mit sajátítanak el a résztvevők?

A tanfolyam elvégzésével a résztvevők képessé válnak:

  • ügyfélutak megtervezésére és elemzésére,
  • piacok és érdekelt felek célzott megszólítására,
  • az érdekeltekkel fenntartott kapcsolatok erősítésére,
  • igények formalizálására és szolgáltatáskínálat kialakítására,
  • szolgáltatási elvárások összehangolására és megállapodások megkötésére,
  • ügyfelek és felhasználók bevezetésére (onboarding) és kivezetésére (offboarding),
  • közös, folyamatos értékteremtés támogatására,
  • a szolgáltatásérték mérésére és visszaigazolására.

Kiknek ajánljuk az ITIL®4 DSV tanfolyamot?

A képzést elsősorban az alábbi szakembereknek ajánljuk:

ITSM gyakorló szakembereknek, akik:

  • kapcsolatot tartanak különböző érdekelt felekkel,
  • integrálják az érdekelt felek tevékenységét,
  • az ügyfél teljes útjára és élményére fókuszálnak,
  • felelősek a partnerekkel és beszállítókkal való kapcsolatok erősítéséért.

Továbbá azoknak, akik:

  • ITSM-területen dolgoznak vagy vezetői szerepre készülnek,
  • jelenlegi vagy leendő ITSM-vezetők,
  • rendelkeznek IT / menedzsment minősítéssel (pl. projektmenedzserek, ITIL®-szakemberek),
  • az ITIL® Managing Professional cím megszerzését tűzték ki célul.

Szervezeti előnyök

  • Elégedettebb ügyfelek
  • Nagyobb ügyfélmegtartási arány
  • Javuló működési hatékonyság
  • Felkészültebb, képzettebb munkatársak
  • Magasabb munkavállalói megtartás

Egyéni előnyök

  • A felhasználók és érdekelt felek mélyebb megértése
  • Tudatosabb, értékközpontú munkavégzés
  • Nagyobb szakmai elégedettség

Megszerezhető minősítés

ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value

Ez a minősítés az ITIL®4 Managing Professional tanúsítás egyik kötelező eleme, és igazolja a szakember felkészültségét a stakeholder-központú értékteremtésben.

Oktatási módszertan

A 4 napos képzés:

  • rövid, interaktív előadásokra,
  • kreatív és csoportos gyakorlatokra,
  • vizsgaszimulációs feladatokra épül,

így biztosítva a gyakorlatban is alkalmazható tudás megszerzését.

A képzés során biztosított tananyag

  • Előzetes ismerkedő anyag (angol nyelven) – elektronikus formában
  • Teljes tanfolyami kézikönyv (angol nyelven, ~300 oldal) – elektronikus
  • Hivatalos TSO ITIL® 4 DSV kézikönyv – elektronikus
  • ITIL® 4 DSV fogalomjegyzék (angol–magyar) – nyomtatható
  • Mintavizsgakérdések megoldásokkal – nyomtatható
  • Gyakorlatok és mintamegoldások – nyomtatható

ITIL®4 DSV vizsga – fontos tudnivalók

A tanfolyam ára tartalmazza a hivatalos, távolról felügyelt online vizsga díját (angol nyelven).

Vizsga jellemzői:

  • Időtartam: 90 perc (+15 perc nem angol anyanyelvűeknek)
  • Kérdések száma: 40 feleletválasztós kérdés
  • Segédeszköz: nem használható
  • Értékelés: 1 pont / helyes válasz (max. 40 pont)
  • Sikeresség: 70% (28 pont)

TAKE2 pótvizsga opció

Igényelhető a tanfolyam megrendelésekor
Felár: 20.000 Ft + áfa (47,5 EUR)
Sikertelen első vizsga esetén +1 vizsgalehetőség.

A vizsgát minden esetben a PeopleCert biztosítja.

Tematika:

Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft. ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (DSV) tanfolyama
PeopleCert által akkreditált képzés, amely maradéktalanul megfelel a hivatalos minősítési követelményeknek.
A tematika az értékteremtés teljes útját fedi le, az ügyféligények felismerésétől a szolgáltatásérték visszaigazolásáig.

I. Ügyfélút (Customer Journey)

A modul bemutatja az ügyfélút fogalmát és jelentőségét az ITIL® 4 szemléletében.

  • Az ügyfélút értelmezése és szerepe az értékteremtésben
  • Ügyfélutak tervezése és modellezése
  • Az ügyfélutak fejlesztésének különböző megközelítései

II. Felkutatás (Explore)

A résztvevők megismerik, hogyan azonosíthatók és érthetők meg a piacok és az érdekelt felek.

  • Piacok és érdekeltek célzott megszólítása
  • A piacok jellegzetességeinek elemzése
  • Piackutatási és marketingtechnikák áttekintése
  • Ügyféligények és az azokat befolyásoló belső és külső tényezők feltárása
  • Lehetséges szolgáltatók azonosítása és értékajánlataik megértése

III. Kapcsolatépítés (Engage)

A tematika középpontjában az érdekelt felekkel való hatékony együttműködés áll.

  • Kapcsolatok erősítése az érdekelt felekkel
  • Kölcsönös felkészültség és érettség fogalma
  • Szállítói és partnerkapcsolatok típusai és felügyelete
  • Ügyfélkapcsolatok fejlesztése
  • Ügyféligények elemzése
  • Kommunikációs és együttműködési technikák alkalmazása
  • Kapcsolatmenedzsment képesség alkalmazása
  • Szállítómenedzsment képesség alkalmazása

IV. Ajánlatadás (Offer)

A modul bemutatja, hogyan alakíthatók az igények konkrét szolgáltatáskínálattá.

  • Igények formalizálása és szolgáltatáskínálat kialakítása
  • Értékvezérelt, adatvezérelt és felhasználóközpontú szolgáltatástervezés
  • Szolgáltatáskínálatok értékesítésének és beszerzésének megközelítései
  • Követelmények összegyűjtése, megfogalmazása és priorizálása
  • Üzleti elemzés képesség alkalmazása a szolgáltatástervezés támogatására

V. Megállapodás (Agree)

A résztvevők megismerik a szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárások összehangolásának módszereit.

  • Szolgáltatási elvárások egyeztetése és részletekben való megállapodás
  • Együttes értékteremtés megtervezése
  • Hasznosság, garanciák és élményszerűség letárgyalása
  • Szolgáltatásszint-menedzsment képesség alkalmazása

VI. Bevezetés (Onboard / Offboard)

A modul a szolgáltatások használatába történő bevezetés és kivezetés teljes folyamatát tárgyalja.

  • Ügyfelek és felhasználók be- és kivezetése
  • Kulcsfontosságú átadási és bevezetési tevékenységek
  • Felhasználói kapcsolattartás és kapcsolaterősítés
  • Jogosultságok és felhatalmazások kezelése
  • Be- és kivezetési tervek előkészítése
  • Szolgáltatáskatalógus-menedzsment alkalmazása
  • Ügyfélszolgálat képesség alkalmazása

VII. Értékképzés (Co-create Value)

A tematika bemutatja a közös, folyamatos értékteremtés gyakorlati megvalósítását.

  • Együttes fellépés a szolgáltatásnyújtás és -igénybevétel során
  • Felhasználói igények és kérési szokások elemzése
  • Kérések priorizálása és triázs módszerek
  • Felhasználói közösségek szerepe
  • Visszajelzések gyűjtése és kezelése
  • Szolgáltatási szemlélet és kultúra erősítése
  • „Az igazság pillanatainak” felismerése és kezelése
  • Szolgáltatáskérés-menedzsment képesség alkalmazása

VIII. Visszaigazolás (Realize & Validate Value)

A modul lezárásaként a résztvevők megismerik a szolgáltatásérték mérésének és visszaigazolásának módszereit.

  • Szolgáltatásérték kimutatása és visszaigazolása
  • Ügyfél- és felhasználói élmény, elégedettség mérése
  • Teljesítmény-, kockázat-, költség- és erőforrás-követés
  • Szolgáltatáseredmény és teljesítménykimutatások
  • Elszámolási mechanizmusok
  • Az ügyfélút értékelése és továbbfejlesztése
  • Portfóliómenedzsment képesség alkalmazása

Időbeli felépítés

  • 1. nap: Ügyfélút, Felkutatás, Kapcsolatépítés

  • 2. nap: 1. napi házi feladat értékelése, Ajánlatadás, Megállapodás, Bevezetés

  • 3–4. nap:

    • 2. napi házi feladat értékelése
    • Értékképzés
    • Visszaigazolás
    • napi házi feladat elkészítése és értékelése
    • Összefoglalás

Előfeltétel:

Az ITIL®4 alapvizsga megléte előfeltétel az ITIL®4 DSV tanfolyamon való részvételhez.

Előfeltétel tanfolyamok:

ITIL®4 Foundation (course + all practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (összes jógyakorlat és vizsga), ITIL®4 Foundation (course + fundamental practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (alapvető jógyakorlatok és vizsga), ITIL®4 Foundation course with exam / ITIL®4 Alapismeretek tanfolyam vizsgával

További időpontok:

Az ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support & Fulfil (MSF) egy kombinált, gyakorlatorientált specialist modul, amely…

490.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-MSF
febr. 2. - febr. 5.

Az ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support & Fulfil (MSF) egy kombinált, gyakorlatorientált specialist modul, amely…

490.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-MSF
jún. 1. - jún. 4.