- A képzést – visszavonásig – kizárólag interaktív online formában tartjuk.
- A tanfolyami díj tartalmazza a vizsga díját is.
- A vizsgát távolról felügyelt, online formában, angol nyelven lehet letenni.
Ez a 4 napos, az ITIL®4 szakértők számára készült a „Fejlesztés, működtetés és támogatás”-ról (Create, Deliver and Support – CDS) szóló képzési modul kiterjed a szolgáltatásmenedzsment alaptevékenységeire, és kitolja az ITIL keretrendszer eddigi határait azzal, hogy a szolgáltatások létrehozását is magába foglalja. A hangsúlyt arra helyezi, hogy hogyan épüljön fel és működjön egy szolgáltató szervezet, hogyan működjön együtt a partnereivel, hogyan használja a technológiát, és mindehhez milyen szervezeti képességekkel rendelkezzen.
Ilyen módon az ITIL®4 CDS tanfolyam a különböző értékfolyamok (tkp. értékképző munkafolyamatok) integrálására összpontosít, valamint az IT-alapú termékek és szolgáltatások fejlesztését, működtetését és támogatását biztosító tevékenységekre, de egyúttal kiterjed az ezekhez szükséges képességekre, módszerekre és eszközökre is.
Az ITIL®4 CDS tanfolyam olyan kulcsfontosságú témaköröket fed le, mint a szolgáltatásteljesítmény, a szolgáltatásminőség és a továbbfejlesztés módszerei. Az IT gyakorló szakemberei számára lehetővé teszi, hogy innovatív, ugyanakkor megbízható, technológiára épülő szolgáltatásokat nyújthassanak az ügyfeleiknek az egyre intenzívebbé váló piaci versenyben.
Aki teljes körűen meg szeretné ismerni az ITIL®4 alapvető ajánlásait, annak elkerülhetetlen az ezen a képzésen való részvétel.
Az ITIL®4 CDS tanfolyam fő célja, hogy a résztvevők megismerjék, hogy a termékek és szolgáltatások fejlesztése, működtetése és támogatása milyen módon történjen, illetve ennek keretében:
• hogyan integrálják az értékképző munkafolyamatokat és tevékenységeket IT-alapú termékek és szolgáltatások létrehozása és fenntartása érdekében az ITIL mind a négy dimenziójában (szervezetek és emberek, információ és technológia, értékfolyamok és folyamatok, partnerek és szállítók),
• ehhez milyen képességekkel, módszerekkel és eszközökkel rendelkezzenek, és
•hogyan biztosítsák ezek segítségével a szolgáltatások elvárt teljesítményét, minőségét és fejlődését
Kiknek ajánljuk?
• elsősorban az ITSM azon gyakorló szakemberei számára, akik
– IT-alapú és digitális termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek, működtetnek és/vagy támogatnak
– felelősek a teljes körű szolgáltatásnyújtásért
• másrészt azon szakembereknek, akik
– az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén fejtik ki tevékenységüket
– jelenlegi ITSM-vezetők vagy azon vezetők, akik ilyen munkakörben kívánnak dolgozni
-meglévő IT-/menedzsmentminősítéssel rendelkezők (pl. projektmenedzserek, ITIL-szakemberek), akik szélesíteni/mélyíteni akarják tudásukat
• azoknak a szakembereknek, akik átfogó és mély ismeretekre akarnak szert tenni az ITIL®4 területén, és meg akarják szerezni az ITIL vezető szakember (ITIL Managing Professional) címet.
Szervezeti előnyök
• képzettebb, felkészültebb és motiváltabb személyzet az ITIL alkalmazásában
• javuló működési hatékonyság
• elégedettebb ügyfelek és nagyobb esély a megtartásukra
Egyéni előnyök
A résztvevők megértik, és tudják:
• hogyan lehet értékképző munkafolyamatokat kialakítani a szolgáltatások fejlesztésére, működtetésére és támogatására
• hogyan járulhatnak hozzá ezekhez a munkafolyamatokhoz a leglényegesebb ITIL-képességek
• hogyan lehet szolgáltatásokat kifejleszteni, működtetni és támogatni
Megszerezhető minősítés
ITIL®4 szakértő a fejlesztés, működtetés és értékteremtés területén (ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support)
Az ITIL®4 CDS minősítésnek a célja, hogy a szakértők megértsék a szolgáltató és az ügyfeleik, felhasználóik, szállítóik és partnereik közötti egyeztetések és interakciók (párbeszédek) összes típusát.
Emellett ennek az ITIL®4 CDS minősítésnek a megszerzése az egyik előfeltétele
- az ’ITIL vezető szakember’ cím elnyerésének, amely a szakemberek praktikus és technikai felkészültségét mutatja sikeres, IT-alapú szolgáltatások, csapatok és munkafolyamatok működtetéséhez
- az ITIL Practice Manager modulok (ITIL-MSF, ITIL-PIC, ITIL-CAI) elvégzésének
A tanfolyam négy napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át az értékteremtéssel kapcsolatos legkorszerűbb ismereteket.
A biztosított tananyag
• előzetes, ismerkedő anyag (angol nyelven)
• tanfolyami kézikönyv elektronikus változatban (angol nyelven)
• hivatalos TSO ITIL®4 CDS kézikönyv (angol nyelven) – igény szerint, külön térítés mellett
• ITIL®4 CDS modul fogalmainak jegyzéke (angol/magyar nyelven)
• mintajellegű vizsgakérdések megoldásokkal és magyarázatokkal (angol nyelven)
• gyakorlatok és mintamegoldásaik (angol nyelven)
Az ITIL®4 CDS tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:
A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.
Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.
• időtartam: 90 perc (+23 perc nem angol anyanyelvűeknek),
•kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
•értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz max. 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
• sikeresség: legalább 70%, azaz legalább 28 pont a 40-ből
A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert biztosítja.