Ez a 4 napos, ITIL®4 szakértők számára „Az értékteremtés útjá”-ról (Drive Stakeholder Value) szóló képzési modul kiterjed a szolgáltató és az ügyfeleik, felhasználóik, szállítóik és partnereik közötti minden fajta egyeztetésre és interakcióra. A hangsúlyt arra helyezi, hogy hogyan lehet egy-egy felmerülő igényt kimutatható értékké változtatni IT-alapú szolgáltatások segítségével.
A tanfolyam azoknak a gyakorló szakembereknek szól, akik
- kapcsolatot tartanak különböző érdekeltekkel és integrálják ezek tevékenységét
- az ügyfél által bejárt teljes útra és az eközben szerzett tapasztalatokra összpontosítanak
- azért felelősek, hogy erősödjenek a kapcsolatok a partnerekkel és szállítókkal.
Az ITIL®4 DSV tanfolyam olyan kulcsfontosságú témaköröket fed le, mint
- az SLA (service level agreement) megtervezése
- több szállító felügyelete, kommunikáció, kapcsolatmenedzsment
- az ügyfél- és felhasználói élmény/elégedettség (CX/UX) megtervezése,
- az ügyfél által bejárható „út” (customer journey) feltérképezése, stb.
Ismerteti azokat a technikákat is, amelyekkel javítani lehet az érdekeltek (stakeholder) elégedettségén, ami ma már – versenypiaci körülmények között – elengedhetetlen részét képezi az üzleti sikerességnek.
Az ITIL®4 DSV tanfolyam fő célja, hogy az ITIL-szakértők megismerjék az értékteremtés megvalósulási útjait, illetve ennek keretében megértsék és tudják, hogyan lehet:
- az ún. ügyfélutakat megtervezni
- piacokat és érdekelteket célba venni
- erősíteni az érdekeltekkel fenntartott kapcsolatot
- az igényeket formába önteni és a szolgáltatáskínálatot megadni
- a szolgáltatásokra vonatkozó elvárásokat összehangolni és a részletekben megállapodni
- bevezetni az ügyfeleket és felhasználókat a szolgáltatás használatába (és – szükség szerint – kivezetni onnan őket)
- közösen fellépni a rendszeres és együttes értékteremtés érdekében (szolgáltatásigénybevétel és -nyújtás)
- kimutatni és visszaigazolni a szolgáltatásértéket
Kiknek ajánljuk?
- elsősorban az ITSM azon gyakorló szakemberei számára, akik
- kapcsolatot tartanak a különböző érdekeltekkel és integrálják ezek tevékenységét
- az ügyfél által bejárt teljes útra és az eközben szerzett tapasztalatokra összpontosítanak
- azért felelősek, hogy erősödjenek a kapcsolatok a partnerekkel és szállítókkal
- másrészt azon szakembereknek, akik
- az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén folytatják tevékenységüket
- jelenlegi ITSM-vezetők vagy azon vezetők, akik ilyen munkakörben kívánnak dolgozni
- meglévő IT/menedzsment minősítéssel rendelkezők – pl. projektmenedzserek, ITIL-szakemberek– , akik szélesíteni/mélyíteni akarják tudásukat
- azoknak a szakembereknek, akik átfogó és mély ismeretekre akarnak szert tenni az ITIL®4 területén, és meg akarják szerezni az ITIL vezető szakember (ITIL Managing Professional) címet.
Szervezeti előnyök
- elégedettebb ügyfelek
- nagyobb esély az ügyfelek megtartására
- javuló működési hatékonyság
- képzettebb és felkészültebb személyzet
- nagyobb esély a dolgozók megtartására
Egyéni előnyök
- felhasználók, ügyfelek és más érdekeltek jobb megértése
- nagyobb elégedettség a munka során
Megszerezhető minősítés
ITIL®4 szakértő az értékteremtésben (ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value)
Az ITIL®4 DSV minősítés célja, hogy a szakértők megértsék a szolgáltató és az ügyfeleik, felhasználóik, szállítóik és partnereik közötti egyeztetések és interakciók összes típusát. Aki teljes körűen meg szeretné ismerni az ITIL®4 alapvető ajánlásait, annak elengedhetetlen ezen a szakirányú képzésén való részvétel.
Emellett ennek az ITIL®4 DSV minősítésnek a megszerzése az egyik előfeltétele az „ITIL vezető szakember” cím elnyerésének, amely a szakemberek praktikus és technikai felkészültségét mutatja sikeres, IT-alapú szolgáltatások, csapatok és munkafolyamatok működtetéséhez.
A tanfolyam négy napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át az értékteremtéssel kapcsolatos legkorszerűbb ismereteket.
A biztosított tananyag
- előzetes, ismerkedő anyag (angol nyelven) – elektronikus változatban
- teljes tanfolyami kézikönyv elektronikus változatban (angol nyelven) kb. 300 oldalon
- hivatalos TSO ITIL®4 DSV kézikönyv (angol nyelven) – elektronikus változatban
- ITIL®4 DSV modul fogalomjegyzéke (angol/magyar nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
- mintajellegű vizsgakérdések megoldásokkal és magyarázatokkal (angol nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
- gyakorlatok és mintamegoldásaik (angol nyelven)- elektronikus, nyomtatható változatban
Az ITIL®4 DSV tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:
A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.
Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.
- időtartam: 90 perc (+15 perc nem angol anyanyelvűeknek),
- kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
- értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz maximum 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
- sikeresség: legalább 70%, azaz legalább 28 pont a 40-ből
A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert vizsgaközpont biztosítja.