Központi telefonszám

+36 1 799 5500

Email cím

tanfolyam@iqedu.hu

Események betöltése

ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value with exam – tanfolyam és vizsga

Időtartam: 4 nap

2025. jún. 30. 09:00 - 2025. júl. 03. 17:00
465.000 Ft + ÁFA / Fő

465000 Ft + ÁFA

Ez a 4 napos, ITIL®4 szakértők számára „Az értékteremtés útjá”-ról (Drive Stakeholder Value) szóló képzési modul kiterjed a szolgáltató és az ügyfeleik, felhasználóik, szállítóik és partnereik közötti minden fajta egyeztetésre és interakcióra. A hangsúlyt arra helyezi, hogy hogyan lehet egy-egy felmerülő igényt kimutatható értékké változtatni IT-alapú szolgáltatások segítségével.

A tanfolyam azoknak a gyakorló szakembereknek szól, akik

  • kapcsolatot tartanak különböző érdekeltekkel és integrálják ezek tevékenységét
  • az ügyfél által bejárt teljes útra és az eközben szerzett tapasztalatokra összpontosítanak
  • azért felelősek, hogy erősödjenek a kapcsolatok a partnerekkel és szállítókkal.

Az ITIL®4 DSV tanfolyam olyan kulcsfontosságú témaköröket fed le, mint

  • az SLA (service level agreement) megtervezése
  • több szállító felügyelete, kommunikáció, kapcsolatmenedzsment
  • az ügyfél- és felhasználói élmény/elégedettség (CX/UX) megtervezése,
  • az ügyfél által bejárható „út” (customer journey) feltérképezése, stb.

Ismerteti azokat a technikákat is, amelyekkel javítani lehet az érdekeltek (stakeholder) elégedettségén, ami ma már – versenypiaci körülmények között – elengedhetetlen részét képezi az üzleti sikerességnek.

Az ITIL®4 DSV tanfolyam fő célja, hogy az ITIL-szakértők megismerjék az értékteremtés megvalósulási útjait, illetve ennek keretében megértsék és tudják, hogyan lehet:

  • az ún. ügyfélutakat megtervezni
  • piacokat és érdekelteket célba venni
  • erősíteni az érdekeltekkel fenntartott kapcsolatot
  • az igényeket formába önteni és a szolgáltatáskínálatot megadni
  • a szolgáltatásokra vonatkozó elvárásokat összehangolni és a részletekben megállapodni
  • bevezetni az ügyfeleket és felhasználókat a szolgáltatás használatába (és – szükség szerint –  kivezetni onnan őket)
  • közösen fellépni a rendszeres és együttes értékteremtés érdekében (szolgáltatásigénybevétel és -nyújtás)
  • kimutatni és visszaigazolni a szolgáltatásértéket

Kiknek ajánljuk?

  • elsősorban az ITSM azon gyakorló szakemberei számára, akik
    • kapcsolatot tartanak a különböző érdekeltekkel és integrálják ezek tevékenységét
    • az ügyfél által bejárt teljes útra és az eközben szerzett tapasztalatokra összpontosítanak
    • azért felelősek, hogy erősödjenek a kapcsolatok a partnerekkel és szállítókkal
  • másrészt azon szakembereknek, akik
    • az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén folytatják tevékenységüket
    • jelenlegi ITSM-vezetők vagy azon vezetők, akik ilyen munkakörben kívánnak dolgozni
    • meglévő IT/menedzsment minősítéssel rendelkezők – pl. projektmenedzserek, ITIL-szakemberek– , akik szélesíteni/mélyíteni akarják tudásukat
    • azoknak a szakembereknek, akik átfogó és mély ismeretekre akarnak szert tenni az ITIL®4 területén, és meg akarják szerezni az ITIL vezető szakember (ITIL Managing Professional) címet.

Szervezeti előnyök

  • elégedettebb ügyfelek
  • nagyobb esély az ügyfelek megtartására
  • javuló működési hatékonyság
  • képzettebb és felkészültebb személyzet
  • nagyobb esély a dolgozók megtartására

Egyéni előnyök

  • felhasználók, ügyfelek és más érdekeltek jobb megértése
  • nagyobb elégedettség a munka során

Megszerezhető minősítés

ITIL®4 szakértő az értékteremtésben (ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value)

Az ITIL®4 DSV minősítés célja, hogy a szakértők megértsék a szolgáltató és az ügyfeleik, felhasználóik, szállítóik és partnereik közötti egyeztetések és interakciók összes típusát. Aki teljes körűen meg szeretné ismerni az ITIL®4 alapvető ajánlásait, annak elengedhetetlen ezen a szakirányú képzésén való részvétel.
Emellett ennek az ITIL®4 DSV minősítésnek a megszerzése az egyik előfeltétele az „ITIL vezető szakember” cím elnyerésének, amely a szakemberek praktikus és technikai felkészültségét mutatja sikeres, IT-alapú szolgáltatások, csapatok és munkafolyamatok működtetéséhez.

A tanfolyam négy napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át az értékteremtéssel kapcsolatos legkorszerűbb ismereteket.

A biztosított tananyag

  • előzetes, ismerkedő anyag (angol nyelven) – elektronikus változatban
  • teljes tanfolyami kézikönyv elektronikus változatban (angol nyelven) kb. 300 oldalon
  • hivatalos TSO ITIL®4 DSV kézikönyv (angol nyelven) – elektronikus változatban
  • ITIL®4 DSV modul fogalomjegyzéke (angol/magyar nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
  • mintajellegű vizsgakérdések megoldásokkal és magyarázatokkal (angol nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
  • gyakorlatok és mintamegoldásaik (angol nyelven)- elektronikus, nyomtatható változatban

Az ITIL®4 DSV tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:

A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.

Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.

  • időtartam: 90 perc (+15 perc nem angol anyanyelvűeknek),
  • kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
  • értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz maximum 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
  • sikeresség: legalább 70%, azaz legalább 28 pont a 40-ből

A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert vizsgaközpont biztosítja.

Tematika:

Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft ITIL®4 DSV tanfolyama a PeopleCert által akkreditált tanfolyam, ennek megfelelően teljesíti a PeopleCert által meghatározott minősítési követelményrendszert, amely az alábbi képességek megszerzését írja elő:

I. ÜGYFÉLÚT

• az ügyfélút fogalma
• ügyfélutak tervezése
• az ügyfélutak tervezésének és fejlesztésének különböző megközelítései

II. FELKUTATÁS

• piacok és érdekeltek célba vételének lehetőségei
• a piacok jellegzetességeinek megértése
• a piackutatás (marketing) tevékenységeinek és technikáinak megismerése
• az ügyfél igényeinek és az azokat befolyásoló belső és külső tényezők megfogalmazása
• lehetséges szolgáltatók meghatározása, értékajánlatuk jelentésének megismerése

III. KAPCSOLATÉPÍTÉS

• érdekeltekkel fenntartott kapcsolat erősítése
• a kölcsönös felkészültség és érettség fogalmainak megértése
• szállítói és partnerkapcsolatok különböző típusainak és ezek felügyelet alatt tartásának megismerése
• ügyfélkapcsolatok fejlesztése
• ügyféligények elemzése
• kommunikációs és együttműködési tevékenységek és technikák használata
• kapcsolatmenedzsment képesség alkalmazása a kapcsolatok megalapozásához és erősítéséhez
• szállítómenedzsment képesség alkalmazása a szállító- és partnerkapcsolatok megalapozásához és fejlesztéséhez

IV. AJÁNLATADÁS

• igények formába öntése és a szolgáltatáskínálat megadása
• a digitális szolgáltatásélmény megtervezését elősegítő, értékvezérelt, adatvezérelt és felhasználóközpontú szolgáltatástervezést követő módszerek megértése
• szolgáltatáskínálatok értékesítésének és beszerzésének megközelítései
• igények és lehetőségek meghatározása, befolyásolása, kezelése
• különböző érdekeltektől származó követelmények összegyűjtése, megfogalmazása és priorizálása
• üzleti elemzés képesség alkalmazása a követelménykezelés és a szolgáltatástervezés megalapozásához és fejlesztéséhez

V. MEGÁLLAPODÁS

• szolgáltatásokra vonatkozó elvárások összehangolása és a részletekben való megállapodás
• együttes értékteremtés betervezése
• a szolgáltatás hasznosságának, garanciáinak és élményszerűségének letárgyalása és ezekben való megállapodás
• szolgáltatásszint-menedzsment képesség alkalmazása a szolgáltatási elvárások kezelésének megalapozásához és fejlesztéséhez

VI. BEVEZETÉS

• ügyfelek és felhasználók be- és kivezetése a szolgáltatás használatába
• kulcsfontosságú átadás-átvételi, bevezetési és kivezetési tevékenységek megértése
• felhasználói kapcsolattartás és -erősítés módjainak megismerése
• felhasználói engedélyek és felhatalmazás adása a szolgáltatásokhoz
• az ügyfél-, a felhasználó- és a szolgáltatóképességek kölcsönös fejlesztésének lehetőségeinek megközelítései
• be- és kivezetési tervek előkészítése
• az egyeztetési és kivitelezési csatornák fejlesztése a felhasználók számára
• szolgáltatáskatalógus-menedzsment képesség alkalmazása a felhasználók számára nyújtott szolgáltatáskínálat megalapozásához és fejlesztéséhez
• ügyfélszolgálat képesség alkalmazása a felhasználóval folytatott egyeztetések megalapozásához és fejlesztéséhez

VII. ÉRTÉKKÉPZÉS

• közös fellépés a rendszeres és együttes értékteremtés érdekében (szolgáltatásigénybevétel és -nyújtás)
• felhasználók szolgáltatás kérési szokásainak megismerése
• felhasználói kérések priorizálási (triázs-) módszereinek megértése
• felhasználói közösségek fogalma
• ügyfél- és felhasználói visszajelzések ösztönzésére és kezelésére szolgáló módszerek megértése
• szolgáltatási szemlélet megerősítése (hozzáállás, viselkedés és kultúra)
• különböző megközelítések használata a felhasználói szolgáltatások nyújtására
• az ‘igazság pillanatainak’ felismerése és kezelése az ügyfeleknél és a felhasználóknál
• a szolgáltatáskérés-menedzsment képesség alkalmazása a szolgáltatáshasználat megalapozásához és fejlesztéséhez

VIII. VISSZAIGAZOLÁS

• szolgáltatásérték kimutatása és visszaigazolása
• szolgáltatáshasználat, valamint az ügyfél-/felhasználóélmény és -elégedettség mérés módszereinek megismerése
• a szolgáltatásérték nyomon követési és megfigyelési módszereinek megértése (eredmény, kockázat, költség és erőforrások)
• a szolgáltatáseredmény és -teljesítmény kimutatás különböző típusainak megértése
• elszámolási mechanizmusok megértése
• szolgáltatásérték visszaigazolása
• az ügyfél által megtett út értékelése és továbbfejlesztése
• portfóliómenedzsment képesség alkalmazása a szolgáltatásérték kimutathatóságának megalapozásához és fejlesztéséhez

Az ITIL®4 DSV tanfolyam tartalma a fenti nyolc témakört fedi le, és a felépítése is ennek megfelelő.

1.nap: ÜGYFÉLÚT, FELKUTATÁS, KAPCSOLATÉPÍTÉS
2. nap: 1. napi házi feladat értékelése, AJÁNLATADÁS, MEGÁLLAPODÁS, BEVEZETÉS
3.-4. nap: 2. napi házi feladat értékelése, ÉRTÉKKÉPZÉS, VISSZAIGAZOLÁS, 3. napi házi feladat elkészítése és értékelése, összefoglalás

Előfeltétel:

Az ITIL®4 alapvizsga megléte előfeltétel az ITIL®4 DSV tanfolyamon való részvételhez.

Az ITIL®4 DSV tanfolyamon való részvétel előtt nincs szükség különösebb felkészülésre. Az ITIL®4 alapszintű anyagok (hivatalos kézikönyv/tanfolyami anyag) átolvasása azonban mindenképpen hasznos a meglévő ITIL®4 ismeretek felelevenítése/megerősítése érdekében, mert maga a tanfolyam erre már külön időt nem biztosít.

Előfeltétel tanfolyamok:

ITIL®4 Foundation (course + all practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (összes jógyakorlat és vizsga), ITIL®4 Foundation (course + fundamental practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (alapvető jógyakorlatok és vizsga), ITIL®4 Foundation course with exam / ITIL®4 Alapismeretek tanfolyam vizsgával

További időpontok:

Akció!

Ez a 4 napos, ITIL®4 szakértők számára „Az értékteremtés útjá”-ról (Drive Stakeholder Value) szóló képzési modul kiterjed a szolgáltató és...

465.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-DSV
ápr. 7. - ápr. 10.
Időpontok hamarosan
Akció!

Ez a 4 napos, ITIL®4 szakértők számára „Az értékteremtés útjá”-ról (Drive Stakeholder Value) szóló képzési modul kiterjed a szolgáltató és...

465.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-DSV
júl. 14. - júl. 17.
Időpontok hamarosan