Ez a 3 napos, ITIL®4 stratégiai irányú, az „irányítás, tervezés és továbbfejlesztés” (Direct, Plan and Improve – DPI) kérdéseivel foglalkozó képzési modul biztosítja mindazokat az ismereteket, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy IT-szervezet ’tanuló- és fejlődőképes’ szervezetté válhasson, de egyúttal erős és hatásos stratégiai irányultsággal is rendelkezzen.
A tanfolyam kiterjed az agilis és ’lean’ munkamódszereknek a szervezetekre gyakorolt befolyására és hatásaira és arra, hogy hogyan lehet ezeket a szervezet számára minél előnyösebben kihasználni. Praktikus és stratégiai szintű megközelítést nyújt a rendszeres továbbfejlesztések kellő agilitással történő tervezéséhez és megvalósításához.
Az ITIL®4 DPI tanfolyam fő célja, hogy az ITIL gyakorlati szakemberei számára praktikus és stratégiai szintű megközelítést nyújtson a rendszeres továbbfejlesztések kellő agilitással történő tervezéséhez és megvalósításához.
A tanfolyam célja továbbá, hogy a vezetők megismerjék hogyan lehet egy IT-szervezetet olyan ’tanuló- és fejlődőképes’ szervezetté alakítani, amely egyúttal erős és hatásos stratégiai irányvonallal is rendelkezik, illetve hogy ennek érdekében
- megérti a(z)
- irányítás, tervezés és továbbfejlesztés alapfogalmait
- értékfolyamok és képességek szerepét
- irányítás és tervezés hatókörét
- irányítás és tervezés szerepét
- rendszeres továbbfejlesztést
- kommunikáció és szervezeti változásmenedzsmentet (OCM),
- mérés és jelentéskészítés fő elveit és módszereit
- tudja hogyan lehet a(z)
- irányítást és tervezést felhasználni
- igazgatást, kockázatot és megfelelést (GRC) integrálni a szolgáltatási értékrendszerbe
- rendszeres továbbfejlesztést felhasználni különböző folyamatoknál
- kommunikációt és szervezeti változásmenedzsmentet (OCM) felhasználni az irányítás, tervezés és továbbfejlesztés során
- mérést és jelentéskészítést felhasználni az irányítás, tervezés és továbbfejlesztés során
- értékfolyamokat és képességeket irányítani, tervezni és továbbfejleszteni
Kiknek ajánljuk?
Az ITIL®4 DPI-tanfolyam mindazokat a vezetőket célozza, akik bármilyen szinten, de részt vesznek a szervezet irányának és stratégiájának a kialakításában vagy valamilyen állandóan fejlődő csapat létrehozásában. Egyaránt tartalmaz praktikus és stratégiai jellegű részeket.
- elsősorban azon IT szolgáltatásmenedzsereknek, akik
- az irányvonal és a stratégia kialakításában, illetve valamilyen állandóan fejlődő csapat létrehozásában vesznek részt (minden szinten)
- másrészt azon szakembereknek, akik
- szeretnének továbblépni szakmai pályájukon a szolgáltatásmenedzsment területén
- szeretnék megtanulni, hogyan lehet irányítani, tervezni és továbbfejleszteni az IT szolgáltatásokat;
- közéjük tartozhatnak a:
- szolgáltatásmenedzsment-szakemberek
- projektmenedzserek
- üzleti elemzők
- közéjük tartozhatnak a:
- azoknak, akik átfogó és mély ismeretekre akarnak szert tenni az ITIL®4 területén, és meg akarják szerezni az ITIL vezető szakember (ITIL Managing Professional) és/vagy az ITIL stratégiai vezető (ITIL Strategic Leader) címet.
Szervezeti előnyök
- javuló teljesítmény
- javuló működési hatékonyság
- képzett személyzet, akik értik a szolgáltatásmenedzsment szerepét egy digitális szervezetben
Egyéni előnyök
- korszerű, a munkaerőpiac és a szakma által elismert minősítés megszerzése
- korszerű ismeretek megszerzése az IT-szolgáltatások irányításáról, tervezéséről, továbbfejlesztéséről
Megszerezhető minősítés
- ITIL®4 stratégiai munkatárs az irányítás, tervezés és továbbfejlesztés terén (ITIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve)
Ez a tanfolyam közös modulja mind az ’ITIL vezető szakember’, mind az ’ITIL stratégiai vezető’ címeket célzó ITIL®4 képzési irányoknak.
- Az ITIL®4 vezető szakember cím a szakemberek praktikus és technikai felkészültségét mutatja sikeres, IT-alapú szolgáltatások, csapatok és munkafolyamatok működtetéséhez.
- Az ITIL®4 stratégiai vezető a vezetői felkészültséget mutatja olyan hatásos IT és digitális stratégia kialakítására és megvalósítására, amelynek segítségével meg lehet birkózni a digitalizáció által kiváltott radikális változásokkal, és sikerre lehet vezetni a szervezetet.
A tanfolyam 3 napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át az értékteremtéssel kapcsolatos legkorszerűbb ismereteket.
A biztosított tananyag
- előzetes, ismerkedő anyag (angol nyelven) – elektronikus változatban
- teljes tanfolyami kézikönyv elektronikus változatban (angol nyelven) kb. 300 oldalon
- hivatalos TSO ITIL®4 DPI kézikönyv (angol nyelven) – elektronikus változatban
- ITIL®4 DPI modul fogalomjegyzéke (angol/magyar nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
- mintajellegű vizsgakérdések megoldásokkal és magyarázatokkal (angol nyelven) – elektronikus, nyomtatható változatban
- gyakorlatok és mintamegoldásaik (angol nyelven)- elektronikus, nyomtatható változatban
Az ITIL®4 DPI tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:
A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.
Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.
- időtartam: 90 perc (+15 perc nem angol anyanyelvűeknek)
- kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
- értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz max. 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
- sikeresség: legalább 70%, azaz legalább 28 pont a 40-ből
A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert biztosítja.