Ahhoz, hogy érvényesülni tudjunk egy versengő világban, érdekeinket, szándékainkat, véleményünket nyílt, vagy rejtett módon ütköztetnünk kell másokkal. A munkahely különösen könnyen és gyorsan válik a konfliktusok melegágyává. Nehezen kezelhető ügyfelekkel kell beszélnünk, munkatársunk, kollégánk, vagy éppen főnökünk véleményével ellentétes véleményt kell képviselnünk.
A vitákkal, intrikákkal, játszmákkal, fagyos hangulattal terhelt környezet jellemzően rossz hatással van a közérzetünkre és ezáltal teljesítményünkre is. A konfliktus azonban nem csak nyílt összecsapást, visszavágást, felemelt hangot, sértődést, vagy magunk után bevágott ajtót jelenhet. Sőt, ha a konfliktusokkal terhelt munkahelyre egy kevésbé gyakorlott szemű látogató érkezik, akkor gyakran készséges és egymással udvarias kollégákat lát, akik a mosolygós felszín alatt csendes, de kíméletlen háborút folytatnak egymással. Nem csoda, ha reggelenként mindenki összeszorult gyomorral megy be dolgozni.
Lehet a konfliktusra úgy is tekinteni, mint a fejlődéshez szükséges változások mozgatórugójára. Sovány vigasznak tűnhet ez viszont annak, aki hosszabb távon van kitéve a személyközi konfliktusokkal együtt járó rossz közérzetnek, stressznek és frusztrációnak. Mivel a munkahelyi konfliktusok rendszerint általunk befolyásolhatatlan strukturális, pénzügyi, szervezeti okokra vezethetőek vissza, csak ritkán vagyunk abban a helyzetben, hogy a konfliktusok forrását megszüntethessük.
Mit tehetünk akkor egyáltalán? Az esetek nagyobb részében azon túl, hogy növeljük lelki ellenálló-képességünket, aminek segítségével a stresszt feldolgozzuk, annyit, hogy olyan kommunikációs stratégiát folytatunk, amely révén személyközi kapcsolataink konfliktusait a korábbinál hatékonyabb módon tudjuk kezelni.
Célcsoport: funkcionális és team-orientált területen dolgozó munkatársaknak és vezetők
Időtartama: 2×1 nap
A program célja: a lelki „ellenálló-képesség”, fejlesztésére és azoknak a készségeknek a fejlesztésére fókuszál, amelyek révén a résztvevők a korábbinál magasabb szinten fogják tudni munkahelyi konfliktusaikat kezelni. A tréning foglalkozik a hatékony konfliktuskezelés sikerességének mindkét fontos tényezőjével: a „mit mondjunk” és a „hogyan mondjuk” kérdéseivel is.
Módszertan: Az interaktív tréning során számos helyzetgyakorlat, elemzés teszi lehetővé, hogy a résztvevők kialakítsák professzionális, ugyanakkor egyéniségükhöz illő „önazonos” konfliktuskezelési stílusukat.