A képzés célja
Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak az ITIL® 4 fogalmi keretrendszeréről és gyakorlati alkalmazásáról. A képzés során:
- megismerhető az ITIL® 4 framework felépítése és alapfogalmai,
- áttekintést adunk a legfontosabb ITIL® 4 jógyakorlatokról,
- felkészítünk az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres teljesítésére,
- bemutatjuk, miért versenyelőny a modern szervezetek számára az ITIL® ajánlásainak alkalmazása.
A 2 napos tanfolyam rövid, interaktív előadásokkal, kreatív feladatokkal és vizsgamodellhez igazított gyakorló feladatokkal segíti a résztvevők tudásának elmélyítését.
Kinek ajánljuk az ITIL® 4 Foundation tanfolyamot?
Az ITIL® 4 alaptanfolyamot ajánljuk mindenkinek, aki:
- részt vesz bármely IT-szolgáltatásmenedzsment terület fejlesztésében vagy működtetésében,
- szeretné megismerni és alkalmazni az ITIL módszertanát,
- vezetőként vagy szakértőként szeretné fejleszteni szervezete szolgáltatásmenedzsment-kultúráját.
A képzés különösen hasznos fejlesztőknek, üzemeltetőknek és IT-menedzsereknek, mivel teljeskörű rendszerszemléletet ad a szolgáltatások tervezéséhez, fejlesztéséhez és működtetéséhez.
A tanfolyamhoz biztosított tananyag
A résztvevők a következő tananyagokat kapják meg elektronikus formában:
- kétnyelvű (angol–magyar) tanfolyami jegyzet,
- szakkifejezés-gyűjtemény, amely segíti a vizsgára való felkészülést.
Információk az ITIL® 4 Foundation vizsgáról
A tanfolyam díja tartalmazza az online, távolról felügyelt, angol nyelvű vizsga árát.
TAKE2 pótvizsga opció
A tanfolyam megrendelésekor választható a TAKE2 pótvizsga 20.000 Ft + áfa (47,5 EUR + áfa) felárért.
Ez egy esetleges sikertelen vizsga után további 1 vizsgázási alkalmat biztosít. Sikeres első vizsga esetén az opció nem visszatéríthető.
Vizsgainformációk
- Időtartam: 60 perc (+15 perc nem anyanyelvi vizsgázóknak)
- Kérdések száma: 40 feleletválasztós kérdés
- Segédanyag használata: nem engedélyezett
- Értékelés: 1 pont/kérdés, nincs levonás
- Sikeres teljesítés: min. 60% (26 pont)
- Minősítés: a sikeres vizsga előfeltétele a haladó ITIL® tanfolyamoknak
A vizsgát a PeopleCert biztosítja.
Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft. által tartott ITIL® 4 Foundation tanfolyam a PeopleCert által akkreditált képzés. A tematika az ITIL® 4 minősítési követelményeihez igazodik, az alábbi fő területeken:
I. Bevezetés
- az ITIL® 4 minősítési rendszere
- az ITIL® 4 Foundation vizsga
- a szolgáltatásmenedzsment szükségessége
- az ITIL fejlődése
II. A szolgáltatásmenedzsment alapfogalmai
- érték és értékteremtés
- szolgáltató és igénybevevő szerepek
- szolgáltatások, termékek és szolgáltatáskínálat
- szolgáltatáskapcsolatok
- eredmények, költségek, kockázatok
- hasznosság és garancia fogalma
III. Az ITIL® alapfogalmai
- a szolgáltatásmenedzsment négy dimenziója:
- szervezetek és emberek
- információ és technológia
- partnerek és szállítók
- értékfolyamok és folyamatok
- külső tényezők (PESTLE elemzés)
IV. A szolgáltatás értékrendszere
- szervezeti kultúra, vezérelvek
- irányítási és menedzsmentképességek
- szolgáltatási értéklánc működése
V. Szolgáltatási értéklánc
- értéklánc tevékenységei:
- tervezés
- továbbfejlesztés
- egyeztetés
- megtervezés és átadás
- beszerzés/előállítás
- működtetés és támogatás
- jógyakorlatok kapcsolódása az értéklánchoz
- értékfolyamok kialakítása
VI. ITIL vezérelvek
- összpontosítás az értékre
- kiindulás a jelenlegi állapotból
- lépésenkénti fejlesztés visszajelzéssel
- együttműködés és láthatóság
- minden tényező figyelembevétele
- egyszerűség és gyakorlatias megközelítés
- optimalizálás és automatizálás
VII. Szervezetigazgatás
- az irányítás szerepe és alapelvei
VIII. Bevezetés az ITIL® 4 jógyakorlatokba
Általános jógyakorlatok
- folyamatos továbbfejlesztés
- kapcsolatmenedzsment (áttekintés)
- szállítómenedzsment (áttekintés)
- információbiztonság-menedzsment (áttekintés)
Szolgáltatásjellegű jógyakorlatok
- ügyfélszolgálat
- szolgáltatáskérés-menedzsment
- incidensmenedzsment
- problémamenedzsment
- változásfelügyelet
- szolgáltatásszint-menedzsment
- esemény- és megfigyelésmenedzsment (áttekintés)
- IT-eszközmenedzsment (áttekintés)
- konfigurációmenedzsment (áttekintés)
- kiadásmenedzsment (áttekintés)
Technikai jógyakorlatok
- üzembeállítás-menedzsment (áttekintés)
A tanfolyam felépítése
A képzés a fenti nyolc témakört dolgozza fel, logikusan felépítve, gyakorlati példákkal és a vizsga felépítését követő mintafeladatokkal.