Események betöltése

ITIL® 4 Foundation tanfolyam – Áttekintés és vizsgafelkészítés

Időtartam: 2 nap

2026. jan. 19. 09:00 - 2026. jan. 20. 17:00
320.000 Ft + ÁFA / Fő

320000 Ft + ÁFA

ITIL® 4 Foundation tanfolyam hivatalos logó

A képzés célja

Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak az ITIL® 4 fogalmi keretrendszeréről és gyakorlati alkalmazásáról. A képzés során:

  • megismerhető az ITIL® 4 framework felépítése és alapfogalmai,
  • áttekintést adunk a legfontosabb ITIL® 4 jógyakorlatokról,
  • felkészítünk az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres teljesítésére,
  • bemutatjuk, miért versenyelőny a modern szervezetek számára az ITIL® ajánlásainak alkalmazása.

A 2 napos tanfolyam rövid, interaktív előadásokkal, kreatív feladatokkal és vizsgamodellhez igazított gyakorló feladatokkal segíti a résztvevők tudásának elmélyítését.

Kinek ajánljuk az ITIL® 4 Foundation tanfolyamot?

Az ITIL® 4 alaptanfolyamot ajánljuk mindenkinek, aki:

  • részt vesz bármely IT-szolgáltatásmenedzsment terület fejlesztésében vagy működtetésében,
  • szeretné megismerni és alkalmazni az ITIL módszertanát,
  • vezetőként vagy szakértőként szeretné fejleszteni szervezete szolgáltatásmenedzsment-kultúráját.

A képzés különösen hasznos fejlesztőknek, üzemeltetőknek és IT-menedzsereknek, mivel teljeskörű rendszerszemléletet ad a szolgáltatások tervezéséhez, fejlesztéséhez és működtetéséhez.

A tanfolyamhoz biztosított tananyag

A résztvevők a következő tananyagokat kapják meg elektronikus formában:

  • kétnyelvű (angol–magyar) tanfolyami jegyzet,
  • szakkifejezés-gyűjtemény, amely segíti a vizsgára való felkészülést.

Információk az ITIL® 4 Foundation vizsgáról

A tanfolyam díja tartalmazza az online, távolról felügyelt, angol nyelvű vizsga árát.

TAKE2 pótvizsga opció

A tanfolyam megrendelésekor választható a TAKE2 pótvizsga 20.000 Ft + áfa (47,5 EUR + áfa) felárért.
Ez egy esetleges sikertelen vizsga után további 1 vizsgázási alkalmat biztosít. Sikeres első vizsga esetén az opció nem visszatéríthető.

Vizsgainformációk

  • Időtartam: 60 perc (+15 perc nem anyanyelvi vizsgázóknak)
  • Kérdések száma: 40 feleletválasztós kérdés
  • Segédanyag használata: nem engedélyezett
  • Értékelés: 1 pont/kérdés, nincs levonás
  • Sikeres teljesítés: min. 60% (26 pont)
  • Minősítés: a sikeres vizsga előfeltétele a haladó ITIL® tanfolyamoknak

A vizsgát a PeopleCert biztosítja.

Tematika:

Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft. által tartott ITIL® 4 Foundation tanfolyam a PeopleCert által akkreditált képzés. A tematika az ITIL® 4 minősítési követelményeihez igazodik, az alábbi fő területeken:

I. Bevezetés

  • az ITIL® 4 minősítési rendszere
  • az ITIL® 4 Foundation vizsga
  • a szolgáltatásmenedzsment szükségessége
  • az ITIL fejlődése

II. A szolgáltatásmenedzsment alapfogalmai

  • érték és értékteremtés
  • szolgáltató és igénybevevő szerepek
  • szolgáltatások, termékek és szolgáltatáskínálat
  • szolgáltatáskapcsolatok
  • eredmények, költségek, kockázatok
  • hasznosság és garancia fogalma

III. Az ITIL® alapfogalmai

  • a szolgáltatásmenedzsment négy dimenziója:
    • szervezetek és emberek
    • információ és technológia
    • partnerek és szállítók
    • értékfolyamok és folyamatok
  • külső tényezők (PESTLE elemzés)

IV. A szolgáltatás értékrendszere

  • szervezeti kultúra, vezérelvek
  • irányítási és menedzsmentképességek
  • szolgáltatási értéklánc működése

V. Szolgáltatási értéklánc

  • értéklánc tevékenységei:
    • tervezés
    • továbbfejlesztés
    • egyeztetés
    • megtervezés és átadás
    • beszerzés/előállítás
    • működtetés és támogatás
  • jógyakorlatok kapcsolódása az értéklánchoz
  • értékfolyamok kialakítása

VI. ITIL vezérelvek

  • összpontosítás az értékre
  • kiindulás a jelenlegi állapotból
  • lépésenkénti fejlesztés visszajelzéssel
  • együttműködés és láthatóság
  • minden tényező figyelembevétele
  • egyszerűség és gyakorlatias megközelítés
  • optimalizálás és automatizálás

VII. Szervezetigazgatás

  • az irányítás szerepe és alapelvei

VIII. Bevezetés az ITIL® 4 jógyakorlatokba

Általános jógyakorlatok

  • folyamatos továbbfejlesztés
  • kapcsolatmenedzsment (áttekintés)
  • szállítómenedzsment (áttekintés)
  • információbiztonság-menedzsment (áttekintés)

Szolgáltatásjellegű jógyakorlatok

  • ügyfélszolgálat
  • szolgáltatáskérés-menedzsment
  • incidensmenedzsment
  • problémamenedzsment
  • változásfelügyelet
  • szolgáltatásszint-menedzsment
  • esemény- és megfigyelésmenedzsment (áttekintés)
  • IT-eszközmenedzsment (áttekintés)
  • konfigurációmenedzsment (áttekintés)
  • kiadásmenedzsment (áttekintés)

Technikai jógyakorlatok

  • üzembeállítás-menedzsment (áttekintés)

A tanfolyam felépítése

A képzés a fenti nyolc témakört dolgozza fel, logikusan felépítve, gyakorlati példákkal és a vizsga felépítését követő mintafeladatokkal.

További időpontok:

A képzés célja Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak…

320.000 Ft + ÁFA / Fő
ITILFND
febr. 23. - febr. 24.

A képzés célja Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak…

320.000 Ft + ÁFA / Fő
ITILFND
márc. 23. - márc. 24.

A képzés célja Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak…

320.000 Ft + ÁFA / Fő
ITILFND
ápr. 13. - ápr. 14.

A képzés célja Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak…

320.000 Ft + ÁFA / Fő
ITILFND
máj. 26. - máj. 27.

A képzés célja Az ITIL® 4 Foundation tanfolyam célja, hogy a résztvevők átfogó képet kapjanak…

320.000 Ft + ÁFA / Fő
ITILFND
jún. 8. - jún. 9.