Ez a 4 napos, az ITIL®4 szakértők számára készült, a „Gyorsreagálású informatiká”-ról (High Velocity IT – HVIT) szóló képzési modul azt mutatja be, ahogy a digitális szervezetek és a digitális működési modellek az ún. gyorsreagálású környezetekben érvényesülnek. Elősegíti, hogy a feltörekvő szervezetek a sikeres, eredendően digitális szervezetekhez hasonlóan tudjanak működni.
Az ITIL®4 HVIT tanfolyam kiterjed az olyan munkamódszerek, mint az agilis vagy a ”lean”, és az olyan technikák és technológiák használatára, mint a felhőinformatika, az automatizálás vagy az automatikus tesztelés. Arra helyezi a hangsúlyt, hogy hogyan lehet termékek és szolgáltatások gyors leszállításával maximális értéket elérni.
Ilyen módon az ITIL®4 HVIT tanfolyam agilitási és ”lean” nézőpontból fedi le a szolgáltatási értékrendszer egészét, és lényegében az ITIL® nagy teljesítményű megközelítésének tekinthető.
Aki teljes körűen meg szeretné ismerni az ITIL®4 alapvető ajánlásait, annak elkerülhetetlen az ezen a vezető szakembereknek szóló képzésen való részvétel.
Az ITIL®4 HVIT tanfolyam fő célja, hogy a résztvevők megértsék és megismerjék:
- a digitális szervezetek gyorsreagálású jellegét
- hogyan lehet ellenálló, értékteremtő digitális szolgáltatásokat gyorsan létrehozni az azokban érdekeltekkel együttműködve
- milyen előnyei vannak az olyan kevésbé központosított IT-szolgáltatásnyújtásnak, amely kihasználja a korszerű munkamódszereket és a legújabb digitális technológiákat, hogy optimalizálhassák a végfelhasználóknak biztosított szolgáltatásokat, és maximalizálhassák a befektetések értékét
- hogyan lehet a digitális termékek életciklusát összeintegrálni az ITIL® alapvető működési modelljével az üzleti célok teljesítése és/vagy meghaladása érdekében
Kiknek ajánljuk?
- elsősorban az IT azon vezetői és gyakorló szakemberei számára, akik
- digitális szolgáltatásokban vagy digitális átalakítási projektekben vesznek részt
- gyorsreagálású környezetekben dolgoznak, illetve ilyenek létrehozásán fáradoznak
- másrészt azon szakembereknek, akik
- az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén fejtik ki tevékenységüket
- jelenlegi ITSM-vezetők vagy azon vezetők, akik ilyen munkakörben kívánnak dolgozni
- meglévő IT-/menedzsmentminősítéssel rendelkezők – pl. projektmenedzserek –, akik szélesíteni/mélyíteni akarják tudásukat
- azon szakembereknek, akik átfogó és mély ismeretekre akarnak szert tenni az ITIL®4 területén, és meg akarják szerezni az ITIL® vezető szakember (ITIL® Managing Professional) címet.
Szervezeti előnyök
- képzett személyzet, amely felkészült a szolgáltatásmenedzsment alkalmazására digitális szervezetekben
- javuló teljesítmény
- növekvő hatékonyság
Egyéni előnyök
- aktuális, korszerű ismeretek a szolgáltatásmenedzsment “legjobb gyakorlatá”-ról
- a szolgáltatásmenedzsment digitális szervezetekben való megvalósulásának megértése
- javuló karrierkilátások
- nagyobb elégedettség a munkában
Megszerezhető minősítés
ITIL®4 szakértő a gyorsreagálású informatika terén (ITIL®4 Specialist: High Velocity IT)
Ennek az ITIL®4 HVIT minősítésnek a megszerzése az egyik előfeltétele az ’ITIL® vezető szakember’ cím elnyerésének, amely kiterjed a szakemberek praktikus és technikai felkészültségére sikeres, digitális szolgáltatások létrehozásában és működtetésében is, valamint a szervezetek digitális átalakításában.
A tanfolyam négy napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át az értékteremtéssel kapcsolatos legkorszerűbb ismereteket.
A biztosított tananyag
- előzetes, ismerkedő anyag (angol nyelven)
- tanfolyami kézikönyv elektronikus változatban (angol nyelven)
- hivatalos TSO ITIL®4 HVIT kézikönyv (angol nyelven)
- ITIL®4 HVIT modul fogalmainak jegyzéke (angol/magyar nyelven)
- mintajellegű vizsgakérdések megoldásokkal és magyarázatokkal (angol nyelven)
- gyakorlatok és mintamegoldásaik (angol nyelven)
Az ITIL®4 HVIT tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:
A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.
Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.
- időtartam: 90 perc (+23 perc nem angol anyanyelvűeknek),
- kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
- értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz max. 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
- sikeresség: legalább 70%, azaz legalább 28 pont a 40-ből
A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert biztosítja.
Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft ITIL®4 HVIT tanfolyama az PeopleCert által akkreditált tanfolyam, ennek megfelelően teljesíti az PeopleCert által meghatározott minősítési követelményrendszert, amely az alábbi képességek megszerzését írja elő:
I. A GYORS REAGÁLÓKÉPESSÉG ALAPJAI
• a gyorsreagálású digitális vállalatokkal kapcsolatos legfontosabb fogalmak megismerése – beleértve, hogy ezek mit igényelnek az informatikától
• az alábbi fogalmak megértése
• digitális szervezet
• gyorsreagálású informatika
• digitális átalakítás
• informatikai átalakítás
• digitális termék
• digitális technológia
• gyorsreagálású informatikává alakítás megvalósíthatóságának felmérése
• a digitális termékkel kapcsolatos elérni kívánt öt cél ismerete
• értékhozó befektetések – az informatika stratégiailag újszerű és eredményes alkalmazása
• gyors fejlesztés – IT-szolgáltatások és IT-alapú termékek gyors megvalósítása és leszállítása
• ellenállóképes működés – nagyfokú ellenállóképességet mutató IT-szolgáltatások és IT-alapú termékek
• közösen teremtett érték – eredményes együttműködés a szolgáltató és az igénybevevő között
• garantált megfelelés – az igazgatási, kockázati és előírt követelmények teljesítése
II. ITIL ÉS A GYORS REAGÁLÓKÉPESSÉG
• a gyorsreagálású informatika és az ITIL általános ’működési modelljének’ kapcsolata
• négy dimenzió
• szolgáltatási értékrendszer
• szolgáltatási értéklánc
• digitális termék-életciklus
III. A GYORS REAGÁLÁS ALAPVETŐ MEGKÖZELÍTÉSEI
• ITIL vezérelvek és más alapvető megközelítések fontossága a gyorsreagálású informatika kialakításában
• felelős magatartás
• biztonságos légkör
• Lean-kultúra
• Toyota Kata
• lean/agilitás/ellenállóképesség/folyamatosság
• szolgáltatásközpontú gondolkodás
• kreatív tervezés
• komplexitásszemlélet
• a gyors reagálóképesség alapvető megközelítéseinek megfelelő használata a kívánt viselkedésmódok kialakításához:
• az ügyfél segítése feladatai elvégzésében
• bizalom másokban, hogy ők is bízzanak bennünk
• színvonal állandó emelése
• többértelműség és a bizonytalanság elfogadása
• rendszeres tanulás melletti elköteleződés
IV. A GYORS REAGÁLÓKÉPESSÉG CÉLJAINAK ELÉRÉSE
• értékképzéshez való hozzájárulás digitális termékekkel
• értékhozó befektetések elérésének technikái
• priorizálás
• minimálisan életképes termékek/szolgáltatások
• A/B tesztelés
• termék-/szolgáltatásfelelősség
• értékhozó befektetésekhez való hozzájárulás
• portfóliómenedzsment
• kapcsolatmenedzsment
• technikák a gyors fejlesztéshez
• folyamatos integrálás és üzembeállítás (CI/CD)
• vizsgálatok
• vizualizálás (kanban)
• folyamatos tesztelés
• kódalapú infrastruktúra
• lazán kapcsolt IR-architektúra
• képességek a gyors fejlesztéshez
• üzleti elemzés
• architektúramenedzsment
• szoftverfejlesztés és-menedzsment
• szolgáltatásbevizsgálás és -tesztelés
• üzembeállítás-menedzsment
• ellenállóképes működés technikái
• műszaki lemaradás felszámolása
• verzióellenőrzés
• elkészültségi kritériumok
• káoszkezelés
• adatközpont-megbízhatóság biztosítása
• AI-alapú üzemeltetés (AIOps)
• cset-alapú üzemeltetés (ChatOps)
• ellenállóképes működéshez szükséges képességek
• infrastruktúra- és platformmenedzsment
• kapacitás- és teljesítménymenedzsment
• rendelkezésreállás-menedzsment
• szolgáltatásfolytonosság-menedzsment
• megfigyelés és eseménymenedzsment
• problémamenedzsment
• közösen teremtett értékek elérésének technikái
• szolgáltatásélmény kezelése
• képességek a közösen teremtett értékhez való hozzájáruláshoz
• szolgáltatástervezés
• kapcsolatmenedzsment
• ügyfélszolgálat
• garantált megfelelés elérésének technikái
• társvizsgálat
• integrált fejlesztés, biztonság és üzemeltetés (DevSecOps)
• felülvizsgálati eszközök
• képességek melyek hozzájárulnak a garantált megfeleléshez
• kockázatmenedzsment
• információbiztonság-menedzsment
ITIL®4 HVIT tanfolyam tartalma a fenti négy fő témakört fedi le, és a felépítése is ennek megfelelő.
1. nap: ITIL alapfogalmak rövid áttekintése, HVIT ALAPFOGALMAK, ÁLTALÁNOS CÉLOK gyorsreagálású informatikai szervezeteknél, • Digitális TERMÉK-ÉLETCIKLUS
2. nap: 1. napi házi feladat értékelése, ALAPVETŐ VISELKEDÉSMÓDOK gyorsreagálású informatikai szervezeteknél, A gyors reagálás ALAPVETŐ MEGKÖZELÍTÉSEI, Cél: ÉRTÉKHOZÓ BEFEKTETÉSEK
3.-4.nap: 2. napi házi feladat értékelése, Cél: KÖZÖSEN TEREMTETT ÉRTÉK, Cél: GYORS FEJLESZTÉS, Cél: GARANTÁLT MEGFELELÉS, Cél: ELLENÁLLÓKÉPES MŰKÖDÉS, 3. napi házi feladat elkészítése és értékelése, összefoglalás
ITIL®4 Foundation (course + all practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (összes jógyakorlat és vizsga), ITIL®4 Foundation (course + fundamental practices + exam) – ITIL®4 alaptanfolyam (alapvető jógyakorlatok és vizsga), ITIL®4 Foundation course with exam / ITIL®4 Alapismeretek tanfolyam vizsgával