Események betöltése

macOS (OS X) integrálása Microsoft alapú vállalati rendszerekkel

Időtartam: 3 nap

2026. márc. 16. 09:00 - 2026. márc. 18. 17:00
415.000 Ft + ÁFA / Fő

415000 Ft + ÁFA

macOS integráció Microsoft-alapú vállalati infrastruktúrába

Az Apple macOS (korábban OS X) operációs rendszert futtató Mac számítógépeket használó szervezetek gyakran szembesülnek azzal a kihívással, hogyan illeszthetők be ezek az eszközök egy jellemzően Microsoft-alapú vállalati IT infrastruktúrába.

Az Apple operációs rendszere az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, amelynek köszönhetően a macOS ma már teljes értékűen és kiemelkedő biztonsági szinten integrálható vállalati környezetekbe – megfelelő szakértelem és eszközök alkalmazásával.

Ez a haladó tanfolyam bemutatja, hogyan működhetnek együtt Apple és Microsoft rendszerek hatékonyan, biztonságosan és üzletileg fenntartható módon.

Mit nyújt a képzés?

A tanfolyam során a résztvevők:

  • áttekintik az Apple és Microsoft rendszerek együttműködésének fő területeit
  • megismerik a macOS és a Microsoft-alapú infrastruktúrák közötti integrációs lehetőségeket
  • gyakorlati feladatokon keresztül kialakítják a rendszerek közötti kommunikációt különböző vállalati szcenáriókban
  • elsajátítják azokat a módszereket, amelyekkel meghatározható a legmegfelelőbb integrációs modell az adott IT környezetben
  • képesek lesznek az integráció gyakorlati megvalósítására és üzemeltetésére

A képzés kifejezetten gyakorlatorientált, valós vállalati helyzetekre építve mutatja be a megoldásokat.

A képzés célja

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők:

  • magabiztosan tudják integrálni a macOS klienseket Microsoft-alapú infrastruktúrákba
  • kihasználják az Apple platform biztonsági és üzemeltetési előnyeit
  • olyan IT megoldásokat alakítsanak ki, amelyek stabilak, skálázhatók és hosszú távon fenntarthatók
  • csökkentsék az integrációból fakadó üzemeltetési kockázatokat

Kiknek ajánljuk?

  • rendszergazdáknak és rendszermérnököknek
  • vállalati IT szakembereknek
  • olyan szervezetek IT-csapatainak, ahol macOS és Microsoft rendszerek együtt működnek
  • mindazoknak, akik hatékonyan és biztonságosan szeretnék kezelni a vegyes infrastruktúrát

Előfeltétel

A képzés elvégzésének előfeltétele a „macOS (OS X) Apple számítógépek üzemeltetése” tanfolyam anyagának ismerete.

Ez a tanfolyam arra épül, és kizárólag annak birtokában nyújt teljes körű segítséget a macOS rendszerek vállalati integrációjához.

A képzés gyakorlatorientált módon mutatja be, hogyan illeszthetők a macOS kliensek egy Microsoft-alapú vállalati IT környezetbe, biztosítva a biztonságos, hatékony és skálázható együttműködést.

Tematika:

1. modul – macOS alapok és rendszeráttekintés

A modul célja a macOS működésének és sajátosságainak megértése vállalati környezetben.

Témakörök:

  • a macOS operációs rendszer rövid áttekintése
  • a felhasználói kezelőfelület megismerése
  • alapvető rendszergazdai és menedzsment eszközök
  • a macOS rendszerfelépítésének főbb eltérései a Windows rendszerekhez képest

2. modul – macOS kliens Microsoft Windows infrastruktúrában

Ez a rész a macOS kliensek integrációjára fókuszál hagyományos Microsoft-alapú környezetben.

Témakörök:

  • hitelesítés és jogosultságkezelés:
    • lokális környezetben
    • Microsoft Active Directory használatával
  • munkacsoportos működés és tartományhoz csatlakozás
  • Active Directory bindelés
  • Kerberos-alapú (kerberised) szolgáltatások használata

3. modul – Együttműködés a Microsoft hálózati szolgáltatásokkal

A modul bemutatja a macOS kliensek együttműködését az alapvető Microsoft hálózati infrastruktúrával.

Témakörök:

  • integráció az alábbi szolgáltatásokkal:
    • DHCP
    • DNS
    • WINS
    • NetBIOS
    • NTP
    • NAP
  • hálózati szolgáltatások elérése és konfigurálása macOS rendszeren

4. modul – Fájl- és nyomtatási szolgáltatások integrációja

Ez a rész a vállalati fájl- és nyomtatókörnyezethez való csatlakozást tárgyalja.

Témakörök:

  • fájl- és print szerverek elérése macOS kliensekről
  • használt protokollok
  • ACL jogosultságok kezelése
  • fájlrendszerek és csatolási pontok (mount points)
  • mentési célpontok kialakítása
  • felhasználói home könyvtárak kezelése

5. modul – Microsoft-alapú üzleti szolgáltatások macOS-en

A modul bemutatja a Microsoft szolgáltatások használatát macOS környezetben.

Témakörök:

  • Microsoft Exchange alapú e-mail és naptárszolgáltatások
  • webes Microsoft szolgáltatások használata
  • Microsoft Office dokumentumok kezelése macOS rendszeren

6. modul – Központi menedzsment és szabályozás

Ez a rész a macOS központi menedzselésére fókuszál.

Témakörök:

  • macOS központi menedzsment lehetőségei
  • a Microsoft Group Policy (GPO) alternatívái macOS környezetben
  • konfigurációs profilok és MDM megoldások

7. modul – macOS és Windows együttélése kliensoldalon

A modul a vegyes környezetben dolgozó felhasználók támogatását tárgyalja.

Témakörök:

  • macOS és Windows rendszerek együttélése egy kliensen
  • Remote Desktop használata macOS kliensen
  • Windows futtatása Mac számítógépeken:
    • virtualizáció
    • alternatív megoldások
  • közös fájlrendszerek kialakítása

8. modul – Címtárintegráció és Single Sign-On

Ez a rész az identitáskezelésre és a zökkenőmentes bejelentkezésre fókuszál.

Témakörök:

  • Active Directory bevonása
  • címtárszolgáltatások összekapcsolása
  • együttműködés optimalizálása
  • Single Sign-On (SSO)
  • Kerberos-alapú szolgáltatások

9. modul – Microsoft Cloud és nagyvállalati megoldások

A modul bemutatja a Microsoft felhőalapú és enterprise megoldások integrációját.

Témakörök:

  • Microsoft Cloud szolgáltatások bevonása
  • együttműködés az alábbi megoldásokkal:
    • DFS
    • AD FS
    • Web Application Proxy
    • AD RMS
    • Work Folders
    • AD CS

10. modul – Apple-specifikus szolgáltatások vállalati környezetben

Ez a rész az Apple-only megoldások integrálását tárgyalja.

Témakörök:

  • Apple-specifikus szolgáltatások biztosítása
  • együttműködés vegyes infrastruktúrában

11. modul – Hálózati működés és optimalizálás

A modul a hálózati teljesítmény és stabilitás javítására koncentrál.

Témakörök:

  • hálózati kommunikáció macOS és Windows környezetben
  • hálózat optimalizálása
  • gyors helyreállítási megoldások (rapid return)

12. modul – Felügyelet, rendelkezésre állás és helyreállítás

A záró modul az üzletmenet-folytonosság biztosítására fókuszál.

Témakörök:

  • felügyeleti és monitoring megoldások
  • Disaster Recovery alapelvei
  • rendelkezésre állás tervezése
  • mentési és helyreállítási megoldások

Előfeltétel:

  • Windows szerver infrastruktura üzemeltetési gyakorlat
  • macOS operációs rendszer üzemeltetési ismerete – ajánlott a macOS (OS X) Apple számítógépek üzemeltetése tanfolyam elvégzése

(A tanfolyam e nélkül is elvégezhető, de további ismeretbővítést igényel a teljes körű hozzáértés megszerzéséhez.)

Előfeltétel tanfolyamok:

macOS Apple Mac rendszermérnök

További időpontok:

Ehhez a tanfolyamhoz nem tartozik más időpont.