Az ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) egy 4 napos, haladó szintű képzési modul, amely a szolgáltatásmenedzsment alaptevékenységeire, valamint az IT-alapú termékek és szolgáltatások fejlesztésére, működtetésére és támogatására fókuszál.
A modul kibővíti az ITIL® 4 keretrendszer határait azzal, hogy a szolgáltatások létrehozását (create) is teljes értékűen beemeli az értékteremtési folyamatba.
A tanfolyam célja
Az ITIL®4 CDS tanfolyam célja, hogy a résztvevők megértsék:
- hogyan épül fel és működik egy szolgáltató szervezet,
- miként működik együtt partnereivel és beszállítóival,
- hogyan használja a technológiát az értékteremtés támogatására,
- milyen szervezeti képességekre, módszerekre és eszközökre van szükség a sikeres működéshez.
A képzés kiemelten foglalkozik az értékfolyamok (értékképző munkafolyamatok) integrálásával, valamint az IT-alapú termékek és szolgáltatások teljes életciklusával.
Mit sajátítanak el a résztvevők?
A tanfolyam során a résztvevők megismerik, hogy:
- hogyan integrálhatók az értékteremtő tevékenységek az ITIL®4 négy dimenziójában:
- szervezetek és emberek
- információ és technológia
- értékfolyamok és folyamatok
- partnerek és szállítók
- milyen képességekre, módszerekre és eszközökre van szükség az IT-alapú szolgáltatások sikeres működtetéséhez,
- hogyan biztosítható a szolgáltatások elvárt teljesítménye, minősége és folyamatos fejlesztése.
Fő témakörök
Az ITIL®4 CDS tanfolyam az alábbi kulcsterületeket fedi le:
- szolgáltatásteljesítmény és szolgáltatásminőség,
- szolgáltatások fejlesztése, működtetése és támogatása,
- értékfolyamok kialakítása és integrálása,
- módszerek és eszközök alkalmazása az értékteremtés érdekében,
- folyamatos továbbfejlesztés a versenyképes működésért.
Kiknek ajánljuk az ITIL® 4 CDS tanfolyamot?
A képzést elsősorban az alábbi szakembereknek ajánljuk:
ITSM gyakorló szakembereknek, akik:
- IT-alapú és digitális termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, működtetnek vagy támogatnak,
- felelősek a teljes körű szolgáltatásnyújtásért.
Továbbá azoknak, akik:
- IT-szolgáltatásmenedzsment területen dolgoznak,
- jelenlegi vagy leendő ITSM-vezetők,
- rendelkeznek IT- vagy menedzsmentminősítéssel (pl. projektmenedzserek, ITIL®-szakemberek),
- céljuk az ITIL® Managing Professional minősítés megszerzése.
Szervezeti előnyök
- Felkészültebb, motiváltabb munkatársak
- Javuló működési hatékonyság
- Magasabb szolgáltatásminőség
- Elégedettebb ügyfelek és jobb ügyfélmegtartás
Egyéni előnyök
A résztvevők képessé válnak arra, hogy:
- értékteremtő munkafolyamatokat alakítsanak ki,
- tudatosan alkalmazzák az ITIL® kulcsképességeket,
- IT-alapú szolgáltatásokat fejlesszenek, működtessenek és támogassanak,
- magabiztosabban működjenek együtt fejlesztési és üzemeltetési környezetben.
Megszerezhető minősítés
ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support
A CDS-minősítés:
- előfeltétele az ITIL® Managing Professional cím megszerzésének,
- alapja az ITIL® Practice Manager moduloknak (MSF, PIC, CAI).
Oktatási módszertan
A 4 napos képzés az alábbi elemekre épül:
- rövid, interaktív előadások,
- kreatív, csoportos gyakorlatok,
- vizsgaszimulációs házi feladatok,
- folyamatos visszajelzés és összefoglalás.
A képzés során biztosított tananyag
- Előzetes ismerkedő anyag (angol nyelven)
- Tanfolyami kézikönyv – elektronikus formában
- ITIL® 4 CDS fogalomjegyzék (angol–magyar)
- Mintavizsgakérdések megoldásokkal
- Gyakorlatok és mintamegoldások
ITIL® 4 CDS vizsga – fontos tudnivalók
A tanfolyam ára tartalmazza a hivatalos, távolról felügyelt online vizsga díját (angol nyelven).
Vizsga jellemzői:
- Időtartam: 90 perc (+23 perc nem angol anyanyelvűeknek)
- Kérdések száma: 40 feleletválasztós kérdés
- Segédeszköz: nem használható
- Értékelés: 1 pont / helyes válasz (max. 40 pont)
- Sikeresség: 70% (28 pont)
TAKE2 pótvizsga opció
Igényelhető a tanfolyam megrendelésekor
Felár: 20.000 Ft + áfa (47,5 EUR)
Sikertelen első vizsga esetén +1 vizsgalehetőség.
A vizsgát minden esetben a PeopleCert biztosítja.

