Események betöltése

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support with exam

Időtartam: 4 nap

2026. márc. 16. 09:00 - 2026. márc. 19. 17:00
490.000 Ft + ÁFA / Fő

490000 Ft + ÁFA

ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support hivatalos tanfolyam és vizsga logó

Az ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) egy 4 napos, haladó szintű képzési modul, amely a szolgáltatásmenedzsment alaptevékenységeire, valamint az IT-alapú termékek és szolgáltatások fejlesztésére, működtetésére és támogatására fókuszál.
A modul kibővíti az ITIL® 4 keretrendszer határait azzal, hogy a szolgáltatások létrehozását (create) is teljes értékűen beemeli az értékteremtési folyamatba.

A tanfolyam célja

Az ITIL®4 CDS tanfolyam célja, hogy a résztvevők megértsék:

  • hogyan épül fel és működik egy szolgáltató szervezet,
  • miként működik együtt partnereivel és beszállítóival,
  • hogyan használja a technológiát az értékteremtés támogatására,
  • milyen szervezeti képességekre, módszerekre és eszközökre van szükség a sikeres működéshez.

A képzés kiemelten foglalkozik az értékfolyamok (értékképző munkafolyamatok) integrálásával, valamint az IT-alapú termékek és szolgáltatások teljes életciklusával.

Mit sajátítanak el a résztvevők?

A tanfolyam során a résztvevők megismerik, hogy:

  • hogyan integrálhatók az értékteremtő tevékenységek az ITIL®4 négy dimenziójában:
    • szervezetek és emberek
    • információ és technológia
    • értékfolyamok és folyamatok
    • partnerek és szállítók
  • milyen képességekre, módszerekre és eszközökre van szükség az IT-alapú szolgáltatások sikeres működtetéséhez,
  • hogyan biztosítható a szolgáltatások elvárt teljesítménye, minősége és folyamatos fejlesztése.

Fő témakörök

Az ITIL®4 CDS tanfolyam az alábbi kulcsterületeket fedi le:

  • szolgáltatásteljesítmény és szolgáltatásminőség,
  • szolgáltatások fejlesztése, működtetése és támogatása,
  • értékfolyamok kialakítása és integrálása,
  • módszerek és eszközök alkalmazása az értékteremtés érdekében,
  • folyamatos továbbfejlesztés a versenyképes működésért.

Kiknek ajánljuk az ITIL® 4 CDS tanfolyamot?

A képzést elsősorban az alábbi szakembereknek ajánljuk:

ITSM gyakorló szakembereknek, akik:

  • IT-alapú és digitális termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, működtetnek vagy támogatnak,
  • felelősek a teljes körű szolgáltatásnyújtásért.

Továbbá azoknak, akik:

  • IT-szolgáltatásmenedzsment területen dolgoznak,
  • jelenlegi vagy leendő ITSM-vezetők,
  • rendelkeznek IT- vagy menedzsmentminősítéssel (pl. projektmenedzserek, ITIL®-szakemberek),
  • céljuk az ITIL® Managing Professional minősítés megszerzése.

Szervezeti előnyök

  • Felkészültebb, motiváltabb munkatársak
  • Javuló működési hatékonyság
  • Magasabb szolgáltatásminőség
  • Elégedettebb ügyfelek és jobb ügyfélmegtartás

Egyéni előnyök

A résztvevők képessé válnak arra, hogy:

  • értékteremtő munkafolyamatokat alakítsanak ki,
  • tudatosan alkalmazzák az ITIL® kulcsképességeket,
  • IT-alapú szolgáltatásokat fejlesszenek, működtessenek és támogassanak,
  • magabiztosabban működjenek együtt fejlesztési és üzemeltetési környezetben.

Megszerezhető minősítés

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support

A CDS-minősítés:

  • előfeltétele az ITIL® Managing Professional cím megszerzésének,
  • alapja az ITIL® Practice Manager moduloknak (MSF, PIC, CAI).

Oktatási módszertan

A 4 napos képzés az alábbi elemekre épül:

  • rövid, interaktív előadások,
  • kreatív, csoportos gyakorlatok,
  • vizsgaszimulációs házi feladatok,
  • folyamatos visszajelzés és összefoglalás.

A képzés során biztosított tananyag

  • Előzetes ismerkedő anyag (angol nyelven)
  • Tanfolyami kézikönyv – elektronikus formában
  • ITIL® 4 CDS fogalomjegyzék (angol–magyar)
  • Mintavizsgakérdések megoldásokkal
  • Gyakorlatok és mintamegoldások

ITIL® 4 CDS vizsga – fontos tudnivalók

A tanfolyam ára tartalmazza a hivatalos, távolról felügyelt online vizsga díját (angol nyelven).

Vizsga jellemzői:

  • Időtartam: 90 perc (+23 perc nem angol anyanyelvűeknek)
  • Kérdések száma: 40 feleletválasztós kérdés
  • Segédeszköz: nem használható
  • Értékelés: 1 pont / helyes válasz (max. 40 pont)
  • Sikeresség: 70% (28 pont)

TAKE2 pótvizsga opció

Igényelhető a tanfolyam megrendelésekor
Felár: 20.000 Ft + áfa (47,5 EUR)
Sikertelen első vizsga esetén +1 vizsgalehetőség.

A vizsgát minden esetben a PeopleCert biztosítja.

Tematika:

Az IQSoft – EduTech Magyarország Kft. ITIL® 4 CDS tanfolyama
PeopleCert által akkreditált képzés, amely teljes mértékben megfelel a hivatalos minősítési követelményeknek.
A tematika a szolgáltatások fejlesztéséhez, működtetéséhez és támogatásához szükséges képességeket és értékfolyamokat dolgozza fel, az ITIL®4 szemléletének megfelelően.

I. Szervezet és emberek

A modul a szervezeti működés és az emberi tényezők szerepét vizsgálja az értékteremtésben.

  • Értékfolyamok megtervezése és kialakítása a szolgáltatások fejlesztéséhez, működtetéséhez és támogatásához
  • A szolgáltatási értékrendszer egészére kiható fogalmak és kihívások megértése:
    • szervezeti felépítések
    • integrált, együttműködő csapatok
    • csapatszerepek, kompetenciák és felkészültség
    • csapatkultúrák és azok különbségei
    • ügyfélközpontú szemlélet
    • munkavállalói elégedettség menedzsmentje
    • pozitív és hatékony kommunikáció szerepe
  • Az „előrehozás” (shift-left) megközelítés tudatos alkalmazása
  • Erőforrások tervezése és menedzselése az SVS egészében:
    • csapatok integrálása és együttműködése
    • munkaerőtervezés
    • eredményalapú mérés és jelentés
    • folyamatos fejlesztési kultúra kialakítása

II. Információ és technológia

A résztvevők megismerik az információ és technológia szerepét a modern szolgáltatásmenedzsmentben.

  • Integrált szolgáltatásmenedzsment-eszközkészletek alkalmazása
  • Rendszerek közötti integráció és adatmegosztás
  • Jelentéskészítés és fejlett elemzési megoldások
  • Robotikus folyamatautomatizálás (RPA)
  • Mesterséges intelligencia és gépi tanulás szerepe
  • Folyamatos integráció és üzembeállítás (CI/CD)
  • Információs és adatmodellek használata

III. Új szolgáltatások fejlesztése

A modul bemutatja az új szolgáltatások létrehozásának értékfolyam-alapú megközelítését.

A tanfolyam végére a résztvevők képesek lesznek:

  • az ITIL® kulcsképességek alkalmazására a fejlesztés, működtetés és támogatás során,
  • értékfolyamok használatára új szolgáltatások megtervezéséhez, fejlesztéséhez és átadásához.

Az új szolgáltatásokat támogató ITIL®-képességek:

  • szolgáltatástervezés
  • szoftverfejlesztés és szoftvermenedzsment
  • üzembeállítás-menedzsment
  • kiadásmenedzsment
  • szolgáltatásbevizsgálás és -tesztelés
  • változásfelügyelet

IV. Felhasználói támogatás

A tematika részletesen foglalkozik a felhasználótámogatás biztosításával értékfolyamokon keresztül.

A résztvevők megértik:

  • hogyan alakítható ki hatékony felhasználótámogatási értékfolyam,
  • hogyan járulnak hozzá az alábbi ITIL®-képességek a támogatási folyamathoz:
    • ügyfélszolgálat (Service Desk)
    • incidensmenedzsment
    • problémamenedzsment
    • ismeretmenedzsment
    • szolgáltatásszint-menedzsment
    • megfigyelés és eseménymenedzsment

V. Munka szervezése és irányítása

A modul bemutatja a munkaszervezés és priorizálás gyakorlati megközelítéseit.

  • Szolgáltatások fejlesztésének, működtetésének és támogatásának koordinálása
  • Munka szervezése és priorizálása a teljes életciklus során:
    • jegyek és várólisták kezelése
    • feladatok és kérések priorizálása
    • erőforrások hatékony kihasználása

VI. Ellátási módok és szolgáltatásintegráció

A záró modul az ellátási modellek és integrációs megoldások szerepét tárgyalja.

  • Vásárlás vagy fejlesztés közötti döntések szempontjai
  • Különböző ellátási alternatívák áttekintése
  • Szolgáltatásintegrálás és szolgáltatásmenedzsment (SIAM) alapelvei

Ez a tematika teljes egészében lefedi a PeopleCert által előírt CDS-képességeket, és közvetlenül támogatja a vizsgára való felkészülést, valamint a gyakorlatban is alkalmazható tudás megszerzését.

Előfeltétel:

Az ITIL®4 alapvizsga megléte előfeltétel az ITIL®4 CDS tanfolyamon való részvételhez.

Előfeltétel tanfolyamok:

További időpontok:

Az ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) egy 4 napos, haladó szintű képzési…

490.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-CDS
jan. 26. - jan. 29.

Az ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) egy 4 napos, haladó szintű képzési…

490.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-CDS
máj. 4. - máj. 7.

Az ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) egy 4 napos, haladó szintű képzési…

490.000 Ft + ÁFA / Fő
ITIL-CDS
jún. 22. - jún. 25.