macOS üzemeltetés tanfolyam indul: június 17-21.

Tervezés, tervezés, tervezés...

Ahogyan egy költözés vagy lakásfelújítás alkalmával is az egyik legfontosabb teendő a folyamat megtervezése, úgy nincs ez másként a tanfolyamok, képzések esetében sem.

Mit is tervezünk egy képzés esetében?

  • Mennyi az annyi? - a rendelkezésre álló pénzügyi keret megtervezése.
  • Ki, hol és mikor?
    • Melyik szakmai területnek, illetve mely kollégáknak van szüksége az elkövetkező időszakban szakmai továbbképzésre?
    • Melyik oktatási partnerrel dolgozzunk együtt?
    • Hogyan lehet úgy ütemezni az egyes képzéseket, hogy azok ne ütközzenek egymással, mégis legyen meg a fontossági sorrend?
  • Mi történik, ha időközben bármi változik, elmarad vagy csúszik a képzés, változik a fókusz, céges pénzügyi vagy egyéb problémák lépnek fel, kilép a kolléga, változik a képzések szervezéséért felelős munkatárs személye…

Bár mindenre nem lehet előre felkészülni, mégis elengedhetetlen, hogy gondosan megtervezzük a teljes folyamatot és bízzunk abban, hogy sikeres lesz a megvalósítás.

Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy tervezhetünk bármilyen előrelátóan is, az élet néha olyan akadályokat gördíthet elénk, amelyek miatt csúszik vagy meghiúsul egy-egy folyamat. Ez elkerülhetetlen, azonban ha van alternatíva, azaz „B” esetleg „C” tervünk is, minimalizálhatjuk a csúszást és teljesíthetővé válik a terv a nehézségek ellenére is.

Hogyan jön ez a képzések megtervezéséhez?
Általában a cégek egy adott üzleti évre előre tervezik meg a munkatársak által igényelt képzéseket, illetve, amelyek szakmailag létfontosságúak. Azonban a tervezés akkor vehető – majdnem – biztosra, amennyiben céges, zárt képzéseket tervezünk.
Mi történik akkor, ha nem egy teljes csoportról, hanem csupán 1-3 érintett munkatárs képzéséről van szó, akiknek nyílt képzési időpontokat keresünk? Sok utánajárást igényel, hogy megtaláljuk a megfelelő képzést és ha ez sikerül, előfordulhat, hogy az előzetesen meghirdetett időpontban nem indul a képzés elegendő jelentkező hiányában. Tapasztalatból írom, hogy ez sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hiszen a cégek sok esetben alacsonyabb létszámmal gazdálkodnak és kevesebb a képzésekre fordítható keretösszeg is.

Mi a megoldás?
Olyan szakmai kapcsolatot érdemes kiépíteni az oktatási szolgáltatóval, aki segít eligazodni a képzések között és adott esetben a képzések ütemezésének terhét is leveszi a vállunkról. Ez természetesen nagyfokú bizalmat igényel, azonban teljes mértékben megtérül. Miért? Mert amennyiben az előzetes képzési tervet megosztjuk az oktatási szolgáltatóval, akihez más vállalatoktól is beérkeznek hasonló képzési tervek, sokkal könnyebben és – nem mellesleg - gazdaságosabban lesz képes megszervezni a képzéseket, ráadásul az érintett kolléga sem fog lemaradni a képzésről, csak mert nem a megfelelő szolgáltatóhoz fordult.

Az IQSOFT-nál arra törekszünk, hogy a fenti tervezésben a hozzánk forduló ügyfeleink segítségére legyünk.
Bízza ránk a tervezést, bízzon a szakértelmünkben!

Várjuk érdeklődését, megkeresését!

Bakai Gyöngyvér
Microsoft, Agilis és Apple képzések
tanfolyam@iqedu.hu
bakai.gyongyver@iqedu.hu
+36 30 378 6946

címkék

Kapcsolódó tanfolyamok



Ajánlja a blogbejegyzést másoknak is!