A tanfolyamról
- A képzést - visszavonásig - kizárólag interaktív online formában tartjuk.
- A tanfolyami díj tartalmazza a vizsga díját is.
- A vizsgát távolról felügyelt, online formában, már magyar nyelven is le lehet letenni.
A tanfolyam célja, hogy:
• áttekintse az ITIL®4 fogalmi keretrendszerét (framework)
• röviden ismertesse azokat a legfontosabb jógyakorlatokat (practice), amelyek nélkülözhetetlenek mind a gyakorlati alkalmazáshoz, mind az ITIL®4 alapvizsga letételéhez
• támogassa az ITIL®4 alapvizsgára való felkészülést
• meggyőzze a résztvevőket, hogy az ITIL®4 ajánlásainak követése és alkalmazása már a jelenben is hasznos és előnyös mind a szolgáltató, mind az igénybe vevő szervezetek számára, ugyanakkor a jövőben elengedhetetlen lesz a korszerű és sikeres szolgáltatásmenedzsment tevékenységekhez
A tanfolyam 2 napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át a szakemberek számára az ITIL alkalmazásához nélkülözhetetlen ismereteket, és készít fel a kapcsolódó vizsgára.
Kiknek ajánljuk?
Az ITIL®4 alaptanfolyamot mindenkinek ajánljuk, aki munkaköréből fakadóan részt vesz az IT-szolgáltatásmenedzsment tetszőleges területének fejlesztésében és működtetésében, illetve az ITIL alkalmazásában.
Az alaptanfolyam az első lépést jelenti a szolgáltatásmenedzsment továbbfejlesztésével foglalkozó szakemberek, és az abban érdekelt vezetők számára ahhoz, hogy megfelelő hozzáállást és szemléletet tudjanak kialakítani.
Az alaptanfolyamon megszerezhető tudás azért hasznosítható jól a fejlesztők és üzemeltetők számára, mert teljeskörű rendszerszemléletet vezet be a termékek kivitelezése és a szolgáltatások nyújtása során.
A biztosított tananyag
• kétnyelvű (angol-magyar) tanfolyami anyag – elektronikus formában
• szakkifejezés-gyűjtemény – elektronikus formában
Az ITIL®4 FND tanfolyam után letehető/leteendő vizsgáról a következőket érdemes tudni:
A tanfolyam ára tartalmazza a távolról felügyelt, online, angol nyelvű vizsga díját is.
Lehetőség van egy úgynevezett TAKE2 pótvizsga opciót is megrendelni 19.000 Ft+áfa (47,5 EUR) felár ellenében a tanfolyam megrendelésekor. Ez az első esetleges sikertelen vizsga esetére plusz 1 pótvizsga lehetőséget biztosít a vizsgázó számára, azonban nem visszatéríthető, ha elsőre sikerül a vizsga.
• időtartam: 60 perc (abban az esetben, ha nem anyanyelvén vizsgázik + 15 perc áll rendelkezésre)
•kérdések száma: 40, a vizsga közben semmilyen anyag, segédeszköz nem használható
•értékelés: minden jó válasz 1 pontot ér, azaz max. 40 pont szerezhető; rossz válasz után nincs levonás
• sikeresség: legalább 60%, azaz legalább 26 pont a 40-ből
A sikeres alapvizsga által biztosított minősítés (certificate) előfeltétele a haladó tanfolyamokon való részvételnek.
A vizsgakérdéseket minden esetben a PeopleCert biztosítja.
Tematika
Az IQSoft - EduTech Magyarország Kft ITIL®4 FND tanfolyama az PeopleCert által akkreditált tanfolyam, ennek megfelelően teljesíti az PeopleCert által meghatározott minősítési követelményrendszert, amely az alábbi képességek megszerzését írja elő:
I. BEVEZETÉS
• az ITIL®4 minősítési rendszere
• ITIL®4 alapvizsga
• igény a szolgáltatásmenedzsmentre
• az ITIL fejlődése
II. A SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPFOGALMAI
• az érték jelentése és keletkezése, az együttes értékteremtés
• szervezetek: szolgáltató és igénybevevő
• szolgáltatások és termékek, a szolgáltatáskínálat összetevői
• szolgáltatáskapcsolatok
• eredmények, költségek, kockázatok
• hasznosság és garancia
III. AZ ITIL ALAPFOGALMAI
• a szolgáltatásmenedzsment négy dimenziója
• szervezetek és emberek
• információ és technológia
• partnerek és szállítók
• értékfolyamok és folyamatok
• külső tényezők (PESTLE)
IV. A SZOLGÁLTATÁS ÉRTÉKRENDSZERE
• a kultúra szintjén: vezérelvek és rendszeres továbbfejlesztés
• az irányítás szintjén: igazgatási és menedzsmentképességek (jógyakorlatok)
• a működés szintjén: szolgáltatási értéklánc
V. SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉKLÁNC
• a szolgáltatási értéklánc tevékenységei
• tervezés
• továbbfejlesztés
• egyeztetés
• megtervezés és átadás
• beszerzés/előállítás
• működtetés és támogatás
• az értéklánc-tevékenységek és a jógyakorlatok kapcsolata
• az értéklánc-tevékenységek bemenetei és kimenetei
• az értéklánc bejárása: az értékfolyam
VI. VEZÉRELVEK
• a vezérelvek szerepe
• a vezérelvek alkalmazása
• összpontosíts az értékre
• kezdd ott, ahol vagy
• haladj lépésenként, építs a visszajelzésre
• működj együtt és láttasd magad
• foglalkozz minden tényezővel
• törekedj az egyszerűségre és légy gyakorlatias
• optimalizálj és automatizálj
VII. SZERVEZETIGAZGATÁS
VIII. BEVEZETÉS AZ ITIL®4 JÓGYAKORLATAIBA (PRACTICE-EKBE)
• Általános jellegű jógyakorlatok
• rendszeres továbbfejlesztés
• kapcsolatmenedzsment (csak áttekintően)
• szállítómenedzsment (csak áttekintően)
• információbiztonság-menedzsment (csak áttekintően)
• Szolgáltatásjellegű jógyakorlatok
• ügyfélszolgálat
• szolgáltatáskérés-menedzsment
• incidensmenedzsment
• problémamenedzsment
• változásfelügyelet
• szolgáltatásszint-menedzsment
• megfigyelés és eseménymenedzsment (csak áttekintően)
• IT-eszközmenedzsment (csak áttekintően)
• szolgáltatáskonfiguráció-menedzsment (csak áttekintően)
• kiadásmenedzsment (csak áttekintően)
• Technikai jellegű jógyakorlatok
• üzembeállítás-menedzsment (csak áttekintően)
Az ITIL®4 FND tanfolyam tartalma a fenti nyolc fő témakört fedi le, és a felépítése is ennek megfelelő.