A tanfolyamról
A tanfolyam célja, hogy bemutassa a hallgatóknak a klasszikus objektumorientált tervezési mintákat, ezek implementálását, működését, felhasználási lehetőségeit nagyobb rendszerekben. A tanfolyam során a hallgatók először megismerkednek néhány magasabb szintű objektumorientált szoftvertervezési elvvel, implementálják a klasszikus „Gang of four” tervezési mintákat, végül pedig megvizsgálják, hogy a minták kombinációját hogyan tudják nagyobb rendszerekben is használni.
Tematika
- Programozási alapelvek: újrafelhasználható kód készítése
- Objektumorientált programozás alapelveinek ismétlése
- Tervezési minták fogalma
- Tervezési minták története: Gang of Four
- Tervezési minták csoportosítása (létrehozási, strukturális, viselkedési)
-
Objektumorientált tervezési minták
- Adapter
- Bridge
- Builder
- Chain of Responsibility
- Command
- Composite
- Decorator
- Facade
- Factory Method
- Flyweight
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Abstract Factory
- Observer
- Prototype
- Proxy
- Visitor
- Singleton
- State
- Strategy
- Template Method
- Tervezési minták összekapcsolása, nagyobb rendszerelemek építése
Kinek ajánljuk
Előfeltételek
Stabil C# programozási ismeretek, magabiztos Visual Studio használat, alapvető .NET keretrendszer-ismeretek, alapvető objektumorientált programozási ismeretek magabiztos használata.