A tanfolyamról
Minden szervezet számára fontos, hogy a beszerzői a legjobb tárgyalási stratégiák alkalmazásával a legkedvezőbb szerződéses feltételeket tudják elérni és érvényesíteni. A beszerzési politika megfelelő végrehajtása a költségcsökkentések terén mindenképpen jelentkező előny, mindazonáltal szerepet kaphat a piac és a beszállítók szemében a vállalatról kialakuló pozitív kép kialakításában is. A tréning célja, hogy felkészítse a cég beszerzőit az ügyfeleikkel folytatott beszerzési témájú tárgyalásaikra és a legújabb tárgyalástechnikai ismeretekkel vértezze fel a beszerzési oldalon ülőket. A tárgyalástechnikát a program a tárgyalási helyzetek elemzésének irányából, folyamat-szemléletű helyzetkezelésen keresztül közelíti meg. A program során a résztvevő beszerzők fókuszált betekintést kapnak a több dimenzió mentén folytatott üzleti tárgyalás matematikai modelljébe és pszichológiai felkészítést kapnak a beszállítók által használt emocionális tárgyalási stratégiák és taktikák felismerésére és kezelésére. A program a beszerzők és a belső megrendelők tárgyalási helyzetére is kitér, felvértezve a beszerzőket egy magasabb szintű önérvényesítéshez szükséges kommunikációs technikákkal. A tréning mottója: a beszerzői erő okos és kulturált érvényesítése a legkeményebb beszállítókkal is.
Módszertana interaktív, gyakorlatközpontú, videokamerás csoportos tréning.
Célcsoport: a program azoknak a beszerzőknek, vezető beszerzőknek és beszerzési specialistáknak szól, akik napi munkájuk során részt vesznek a beszerzési szerződéskötések kialakításában és az ártárgyalások lebonyolításában.
Időtartama: 2x1 nap
Tematika
- A belső megrendelő és a beszerzés közötti kommunikáció, információátadás, változások kezelése és kommunikációja a beszállító felé. Beszerzői érdekek képviselete a belső megrendelő felé
- Beszerzési politika, beszerzési kézikönyv, KPI rendszer a beszállítók értékelésére, beszállítói kockázatok csökkentése
- Beszállító-jelöltekkel folytatott a tárgyalások fázisai
- Saját és beszállítói tárgyalási stílusok
- Racionális és emocionális döntések a tárgyalási folyamatban
- Tárgyalási stratégiák és taktikák
- Nehéz tárgyalók. Manipulatív technikák, trükkök és fogások kivédése
- Feszült tárgyalási helyzetek
- Érdekek képviselete ártárgyalások során, a legjobb ár elérése
-
Működő szempontrendszer a tárgyalások utólagos objektív értékelésére