A tanfolyamról
„Vezető beosztásban vagy. Készségeid, tehetséged, szakértelmed és nagyon sok munka juttatott ebbe a kivételes pozícióba, amit az emberek csak egy kis hányada ér el. Ez egy lehetőség számodra, de egyszerre óriási felelősség is, hogy mire használod ezt a helyzetet. A Te felelősséged, hogy mit hozol ki belőle, milyen hatással leszel a munkatársaidra, a vállalatodra. Most itt a lehetőség, hogy tisztán lásd a saját szervezetben betöltött szerepedet és elsajátítsd azokat az emberek vezetésével kapcsolatos vezető technikákat, amelyek révén a csapatodban dolgozók teljesítményét maximalizálni tudod majd.”
Fiatal vezetők leggyakoribb kérdései, amire választ kapnak ezen a programon:
- Milyen vezető vagyok és milyen személyes tulajdonságaimra támaszkodhatok vezetőként?
- Milyen eszközeim vannak vezetőként és hogyan tudom magam vezetőként elfogadtatni?
- Lehet-e valaki egyszerre irányító, kontrolláló vezető és a csapat mentora?
- Hogyan tudom pozitívan befolyásolni a csapatomban dolgozók teljesítményét?
- Hogyan tudok úgy kritikát megfogalmazni, hogy annak fejlesztő hatása legyen?
- Lehetek-e úgy erős vezető, hogy a csapatom szívesen dolgozzon velem?
- Lehet-e motiváló módon feladatot kiadni, vagy kontrollálni, teljesítményt számon kérni?
A program azoknak a vezetői készségeknek és attitűdöknek a kialakítására fókuszál, amelyek a vezetői szerepben való sikeres működéshez szükségesek. Módszertana interaktív, gyakorlatközpontú, csoportos tréning.
Célcsoport: team-orientált területen dolgozó frissen kinevezett fiatal vezetők
Időtartama: 2x1 nap
Tematika
- Vezetői szerep, vezetői hatalom. A vezetői hatalom forrása.
- Vezetői önismeret: erősségeim és fejlesztendő területeim.
- Helyzetfüggő vezetés: az irányító, a fejlesztő, a támogató és a delegáló vezető eszköztára.
- Hogyan tudom a csapatom belső motívumait kialakítani? Elkötelezettség és együttműködés kialakítása.
- A vezető visszajelzések, és a teljesítménymenedzsment kommunikációs eszköztára: értő meghallgatás, asszertív kommunikáció
- a vezetői szereppel járó új feladatokat,
- a vezetői szerep szükséges követelményeit,
- a személyes teljesítmény összetevőit,
- saját vezetői kompetenciáikat
- erősségeiket és gyengeségeiket
- saját mozgatórugóikat
- a tudatos vezetői kommunikáció módjait